در حالی که تا آغاز رقابت‌های المپیک 2016 در برزیل چند هفته باقی مانده است، نیروهای پلیس شهر ریودوژانیرو به دستمزد پایین و شرایط نامساعد شغلی تجمع اعتراضی با شعار «به جهنم ریو خوش آمدید.»برگزار کردند.


گزارش اختصاصی ویترینو به نقل از پرس تی وی ؛ ماموران پلیس ریودوژانیرو در فرودگاه بین المللی این شهر اعتصاب کردند  با در دست گرفتن یک بنر، ورود مسافران را به «جهنم» خوش آمد گفتند.

روی این بنر نوشته شده است: «به جهنم خوش آمدید. ماموران پلیس و آتش نشانی حقوق نگرفته‌اند. کسانی که به ریودوژانیرو می‌آیند امنیت نخواهند داشت.»

در بیرون از محوطه فرودگاه نیز دیوارنوشته‌ای وجود دارد که به مسافران هشدار می‌دهد: «خوش آمدید، ما (در اینجا) بیمارستان نداریم.»

حدود 300 مامور پلیس روز دوشنبه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد و شرایط نامساعد شغلی اعتصاب کردند.

مسئولان ایالت ریودوژانیرو بودجه بخش‌های مختلف از جمله بودجه پلیس را کاهش داده‌اند.

این امر باعث زمین گیر شدن بالگردها و خوابیدن نیمی از ماشین‌های پلیس شده تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

یک نیروی ویژه پلیس به نام آندره به خبرگزاری فرانسه گفت: «در پاسگاه کاغذ و جوهر برای دستگاه‌های چاپگر نداریم... برخی از پاسگاه‌ها دارای سیستم آب رسانی نیستند و به همین خاطر دستشویی‌ها کارایی ندارند.»

یک افسر دیگر نیز تاکید کرد در پنج ماه اخیر دستمزد نگرفته است.

پلیس می‌گوید نبود برخی از امکانات، ممکن است در رقابت‌های المپیک خطر ساز شود.

در همین حال، فرانسیسکو دورنلس، فرماندار ایالت ریودوژانیرو، با اشاره به ناامنی در شهر ریودوژانیرو گفت: «می‌توانیم المپیک با شکوهی داشته باشیم اما اگر برخی اقدامات انجام نشود، شاید این (المپیک) به ناکامی بزرگی تبدیل شود.»

این در حالیست که مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک معتقدند مشکلات مالی بر تامین امنیت این مسابقات تاثیری ندارد.

بازی‌های المپیک ریو از 15 تا 31 مرداد در کشور برزیل برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود حدود 350 هزار تا 500 هزار خارجی برای تماشای این بازی‌ها به کشور قهوه و فوتبال بروند.