تکذیب بازداشت جاسوس از تیم هسته ای ایران حاشیه های دستگیری دری اصفهانی جاسوس در تیم مذاکره هسته ای

  • ۲۱:۵۹

بهرام قاسمی ،سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: فردی که به اتهام جاسوسی به طور موقت دستگیر شده است، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نبوده و از سوی ارگان‌های اقتصادی برای شرکت در برخی از مذاکرات بانکی معرفی شده است.
امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 551
خبرگزاری صدا و سیما: بهرام قاسمی ،سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: فردی که به اتهام جاسوسی به طور موقت دستگیر شده است، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نبوده و از سوی ارگان‌های اقتصادی برای شرکت در برخی از مذاکرات بانکی معرفی شده است.

بهرام قاسمی تصریح کرد: خود ایشان (دری اصفهانی) مصاحبه‌ای انجام داده است که آزاد است. این یک موضوع قضایی و امنیتی است و ما هم علاقه‌مند هستیم که سیستم امنیتی و قضایی کشور در این مورد هر چه زودتر حقایق را روشن کنند. وی ادامه داد: ما در ابتدا که این خبر اعلام شد گفتیم که هیچ فردی از ستاد برجام جاسوس نبوده و دستگیر نشده است که همین طور هم بود. قاسمی اظهار داشت: بعد معلوم شد که این فرد از سیستم بانکی بوده که گاهی در برخی از مذاکرات که بحث اقتصادی و بانکی مطرح بوده است، شرکت می‌کرده و با معرفی بعضی از ارگان‌های اقتصادی این کار انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به هرحال آنچه امروز می‌توانم بگویم این است که این فرد دستگیر نیست و به قید وثیقه آزاد است اما ما هم به عنوان وزارت امور خارجه و سازمانی که ستاد برجام و پیگیری‌های برجام در آن وجود دارد علاقه‌مند هستیم که دوستان در قوه قضاییه هر چه سریعتر نظرات خود را اعلام کنند که رسانه‌ها و مردم ما از گمانه‌زنی خارج شوند.


خبرگزاری ایسنا: عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به طرح برخی مباحث مبنی بر حضور جاسوس در این تیم، اظهار کرد: من در این رابطه تنها حرف و شایعه شنیده‌ام و امیدوارم مراجعی که باید پاسخگو باشند رسما در این خصوص اظهارنظر کنند.

عباس عراقچی در حاشیه دیدار با فرهنگیان استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اگر جاسوسی دستگیر شده یا نشده من فکر می‌کنم قوه قضاییه و نهادهای دخیل در این موضوع باید توضیح دهند.

وی ادامه داد: این‌که به شایعات اکتفا شده و پخش شود شکل مناسبی ندارد. من نیز در مقامی نیستم که تایید کنم کسی دستگیر شده و یا دستگیر نشده است. در این مورد قوه قضاییه و نهادهای امنیتی باید اظهارنظر کنند.

این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: اگر جاسوسی بوده و یا نبوده این وظیفه تیم هسته‌ای نیست و ابزار آن را نیز در اختیار ندارد که آن را پیدا کند. این مساله وظیفه نهادهای امنیتی است که مراقبت کنند دشمن از منافذ نفوذ استفاده نکند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan