نامه به لاریجانی برای برخورد با قاضی پور در پی مشت هایی که نثار صورت خبرنگار کردند | حاشیه های سیاست ایران

  • ۱۵:۱۶

نادر قاضی پور

سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: اعضای این فراکسیون در حال تهیه نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس هستند تا با نماینده توهین کننده به خبرنگار روزنامه ایران برخورد شود.
امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 17
خبرگزاری ایرنا: سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: اعضای این فراکسیون در حال تهیه نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس هستند تا با نماینده توهین کننده به خبرنگار روزنامه ایران برخورد شود.

بهرام پارسایی ضمن محکوم کردن اقدامات توهین آمیز به خبرنگاران افزود: نظر اعضای فراکسیون امید درمورد این گونه موضوعات کاملا مشخص است. ما زمانی که فایل صوتی برخورد نماینده ارومیه با خبرنگار روزنامه ایران را گوش دادیم، بسیار متاسف شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشوری که بالاترین امنیت را به برکت نظام جمهوری اسلامی دارد متاسفانه هنوز امنیت اهل قلم و رسانه وجود ندارد، این حرکات به ما لطمه می زند.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس ادامه داد: قطعا در این راستا ما تذکرهای جدی را در جلسات علنی این هفته مجلس و در نطق های میان دستور خواهیم داد.

پارسایی تاکید کرد ما از هیات رییسه و رییس مجلس می خواهیم در این زمینه موضع گیری شفاف داشته باشند.

وی با یادآوری این که مجلس جای اینگونه ادبیات و صحبت ها نیست، گفت: این افراد اگر در محافل شخصی خود این گونه حرف می زنند باید بدانند مجلس جای این حرف ها و این حرکات نیست و بر طبق فرموده امام راحل(ره) مجلس در راس امور است و باید شان همگان حفظ شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس ادامه داد: ما این موضوع را در جلسه فردا هیات رییسه فراکسیون امید بررسی خواهیم کرد.

پارسایی اضافه کرد: ما همچنین با تهیه نامه ای به رییس مجلس درخواست می کنیم با این گونه افراد که به خود اجازه می دهند به خبرنگاران توهین کنند، برخورد کند.


نادر قاضی‌ پور درسال ۱۳۳۷ در محله سه گنبد ارومیه متولد و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در این شهر به پایان رسانید.

بلافاصله وارد دانشگاه ارومیه شد و در رشته فیزیک کاربردی موفق به اخذ درجه لیسانس گردید، مقطع فوق لیسانس را نیز در رشته مدیریت با معدل ۱۸/۳۷ به پایان رسانید.

 

نادر قاضی پور

 

بعد از شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه به جبهه‌های جنوب عازم شده و در لشگر همیشه پیروز عاشورا به عنوان فرماندهی گروهان و بعد‌ها فرماندهی گردان، دفاع خود را از میهن و ارزشهای اسلامی آغاز کرد و بعد از خاتمه جنگ از سنگر مبارزه به سنگر دانش در دانشگاه برگشته و ادامه تحصیل داد.

در دوران دانشجویی با راه اندازی شورای جهاد دانشگاهی به عنوان اولین مسئول بسیج دانشجویی انتخاب و به سمت رئیس انجمن بسیج دانشجوئی ارومیه منصوب شد.

سوابق و فعالیت‌ها:

- در دوره‌های انتخاباتی ۱۳۶۰و ۱۳۶۴ مسئول دفتر انتخاباتی مقام معظم رهبری

- در سال ۱۳۶۴به عنوان بخشدار پیرانشهر

- فرمانداری سردشت

- فعالیت درشورای تامین استان آذربایجان غربی

- مدیر کل امور اجتماعی انتخاباتی استان آذربایجان غربی

- دو دوره رئیس ستاد اننتخابات استان آذربایجان غربی

- مدیر کل رسیدگی به شکایات

- مسئول روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی

- مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری آذربایجان غربی

- اولین رئیس هیئت ورزش کشتی استان آذربایجان غربی

- رئیس هیئت ورزشهای رزمی استان آذربایجان غربی

-

 

وی هم اکنون عضو کمیسیون صنایع و معادن در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است



نادر قاضی پور نماینده ارومیه امروز در راهروی مجلس با خبرنگار روزنامه ایران، درگیری فیزیکی پیدا کرد.

به گزارش «تابناک»، پس از پایان جلسه علنی امروز و در زمانی که نمایندگان در راهروهای مجلس به سوالات خبرنگاران از رسانه‌های مختلف پاسخ می‌دادند، نادر قاضی پور با خبرنگار روزنامه ایران به صورت فیزیکی درگیر شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که این خبرنگار در حال مصاحبه با قاضی پور در موضوع مربوط به فراکسیون مناطق ترک نشین بود که به دلیل چالشی شدن این مصاحبه، قاضی‌پور عصبانی شده و ضربه‌ای به صورت او زد که برخی از نمایندگان نیز شاهد این درگیری بودند. بعد از آن نیز قاضی پور دستگاه ضبط صوت این خبرنگار را به زور گرفته و تحویل حراست مجلس داد.
 
یکی از شاهدان عینی در گفت و گو با خبرنگارا تابناک اظهار داشت: خبرنگار یکی از روزنامه ها در گفت و گو با قاضی پور سوالی در باره فراکسیون آذری زبانهای مجلس مطرح کرد، و قاضی پور با بیان اینکه ترکها در جنگ زحمات زیادی برای کشور کشیده اند پاسخ خبرنگار روزنامه را داد.
 
وی گفت: قاضی پور در ادامه برخی مواضع قومیتی را مطرح کرد که با واکنش خبرنگار روزنامه مواجه شد، در این حین قاضی پور کنترل خود را از دست می دهد و با حمله به خبرنگار سوال کننده چند مشت به صورت او می زند، و بعد یقه او را گرفته و به دیوار تکیه می دهد سپس نمایندگان و حاضران دیگر که در صحنه حضور داشتند این دو نفر را از هم جدا کردند.
 
وی در ادامه گفت: قاضی پور دست خبرنگار را گرفت و به اداره حراست مجلس برد، متاسفانه حراست مجلس با ضبط دستگاه رکوردر این خبرنگار، تمام فایل های صوتی وی را حذف کردند و به وی اجازه انتشار جزئیات خبر را ندادند.
 
طبق آخرین اطلاعات خبرنگار پارلمانی این روزنامه در اعتزاض به این رفتار نماینده مجلس و همچنین رفتار حراست مجلس با وی در حال پیگیری موضوع و انجام مراحل شکایت از آنها است.


انتخاب نوشت: احسان بداغی خبرنگاری که توسط قاضی زاده مورد ضرب و شتم قرار گرفت می گوید: نماینده ارومیه، امروز در راهروی مجلس در پاسخ به سوال من در مورد دلیل ایجاد فراکسیون ترک زبان ها عصبانی شد و با مشت من را زد .

وی افزود:‌مصاحبه با آقای قاضی‌پور در راهروی مجلس در مورد تشکیل فراکسیون مناطق آذری‌نشین بود، آقای قاضی‌پور از منظر قومی از تشکیل فراکسیون دفاع می‌کرد و من پرسیدم آیا این کار موجب ایجاد شکاف قومی و هویتی نمی‌شود؟

آقای قاضی‌پور از من پرسید در انتخابات ۹۲ و ۹۴ به چه کسانی رای داده‌ام و وقتی من پاسخ دادم شروع کرد به تمسخر من و گرایش سیاسی ذکر شده.

در ادامه آقای قاضی‌پور بحث را به مسائل مذهبی و انقلابی کشاند و من را به مواجه با این مسائل متهم کرد و در همین حین به من حمله‌ور شد.

آقای قاضی‌پور ابتدا مشتی به صورت من زد و دستگاه ریکوردر من که در حال ضبط مصاحبه بود را گرفت و بعد از اینکه تلاش کردم ریکوردم را پس بگیرم دو مشت دیگر به سرم زد.

گروه سیاس: فیلمی از اظهارات توهین آمیز نادر قاضی‌پور، نماینده‌ی کنونی و منتخب دور آتی مجلس در ستاد انتخاباتی او در ارومیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که با واکنش اعتراضی جمعیت زنان ایران اسلامی (شاخه‌ی ارومیه) و امام جمعه ی این شهر مواجه شده است.

به گزارش انصاف نیوز، خلاصه‌ای از سخنان حاوی توهین به زنان و شوخی‌ها سخیف به ویژه با شیخ قدرت الله علیخانی که در متن سانسور شده، در پی می‌آید:
«من نماینده‌ی ملتم نه نماینده‌ی ۴ تا گردن کلفت. من نوکر مسوولین نیستم. کیف‌شان را حمل نمی‌کنم و تعریف‌شان نمی‌کنم. شما در دو ساعت برای من ۲۰۰ هزار رای دادید. برای اینکه مرا تیز کنید به جان این مسوولین بیفتم. می‌گویند یک روز پسر بچه‌ای را ختنه می‌کردند، دختر بچه‌ای آن طرف داشت گریه می‌کرد. گفتند تو چرا گریه می‌کنی؟ گفت: […]

مملکت را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! … مجلس جای زنان نیست؛ جای مردان است. بفرستید سرشان بلا بیاورند آبرویتان برود؟! شیخ قدرت الله علیخانی نماینده قزوین بود، قزوینی است، … در مجلس همه از او می‌ترسند… به یکی از نماینده‌های همشهری ما که قد کوتاه هم بود گفته بود بیا ببرمت یک شب مهمان من باش… یک روز رفته بود دستشویی، من هم دنبالش رفتم… همین که خم شده بود […] بعد غش کرد افتاد روی زمین، در را باز کردم دیدم ۲۰ نفر به صدای ما آمده‌اند پشت در. گفتم حاج آقا کمین زده بود کمین خورد!

یک هفته به مجلس نیامد. بعد یک هفته که مرا دید یک صدایی کرد و بی حیایی کرد مردم را جمع کرد. پهلویش را باز کرد گفت بیایید ببینید این فلان فلان شده سر من چه بلایی آورده است! گفتم حاج آقا آن جای دیگرت را هم نشان بده! مجلس جای سوسول بازی نیست! به مجلس مرد بفرستید؛ حداقل کاری هم نکند آن یکی کار را بتواند بکند! بودجه را آسان نمی‌دهند. من برای اینکه برای این شهر بودجه بگیرم کم مانده بود مسوولین را با قطار ببرم به مشهد!

آن آدمهایی که تا دیروز استاندار بودند در اینجا مردم را به خاطر دریاچه زدند، پرونده سازی کردند. کردندشان داخل زندان؛ جوان‌ها تا آخر عمرشان نمی توانند استخدام شوند، الان آمده‌اند طرفدار مردم شده اند! آن یکی در خوی می‌گوید خویی‌ام؛ به یکانی می‌گوید یکانی‌ام؛ در دانشگاه می‌گوید دانشگاهی‌ام؛ در میان ترک‌ها می‌گوید ملیت چی‌ام. تا دیروز راستی بود امروز شده چپ! اینها همه‌شان منافق‌اند!

اورمیه اول شر و آخر خیر است. خط مقدم است. من نه، ولی مجلس را دست بچه‌ها ندهید! دست سوسول ندهید! دست کسی که نمی‌تواند خودش را نگه دارد ندهید! من لهجه دارم و به لهجه‌ام هم افتخار می‌کنم. آنهایی که فارسی حرف می‌زنند چه […] ای خورده‌اند تا به حال؟»

اعتراض یک تشکل زنان
جمعیت زنان ایران اسلامی، شاخه‌ی ارومیه، در واکنش به این سخنان بیانیه‌ای صادر کرد که در پی می‌آید:

بنام خدا
نماینده محترم شورای نگهبان
فرماندار محترم شهرستان ارومیه
با سلام احتراما، بدینوسیله جامعه زنان شهرستان ارومیه مراتب اعتراض خودرا نسبت به تایید صلاحیت و ادامه فعالیت کاندیداتوری آقای قاضی پور اعلام نموده و به دلیل هتک حرمتهای آشکار و وقیحانه به جامعه زنان در چند روز اخیرکه مصادف است با ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) در سخنرانیهای خود که فایل صوتی آن موجود و قابل ارائه است، خواستار تذکر و ممانعت از ادامه فعالیت و ابطال صلاحیت ایشان میباشیم.
با احترام و تشکر
جمعیت زنان ایران اسلامی شاخه ارومیه ۹۴/۱۱/۶

واکنش امام جمعه‌ی ارومیه
همچنین حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، امام ‌جمعه‌ی ارومیه سه روز پیش در خطبه‌های نماز جمعه به این اظهارات واکنش نشان داده که به نقل از سایت محلی جوان پرس در پی می‌آید:

«گلایه‌ای از طرف خودم و ملت دارم از کسانی که خود را کاندید معرفی کردند و بی‌ادبی و بی‌تربیتی را در سخنانشان نهادینه کردند. با عرض معذرت، این جایگاه، جایگاه مقدسی است ولی باید حقایق و واقعیت‌ها را عرض کنم. این روش خداپسندانه و صحیحی نیست. حتی بعضی از واقعیات هست ولی انسان نباید به زبان آورد. توهین و بی‌تربیتی شایسته‌ی یک جامعه‌ی اسلامی نیست. خیلی معذرت می‌خواهم، همه‌ی افراد به دست‌شویی می‌روند چون نیاز دارند، ولی این را به زبان آوردن چه لزومی دارد؟ ما نباید اجازه دهیم در شهر ما بی‌ادبی و بی‌تربیتی نهادینه شود. این برخلاف منویات پروردگار تبارک‌وتعالی و اهل‌بیت عصمت و طهارت است. مگر انسان با هر وسیله‌ای می‌تواند جایگاهی به دست آورد؟ به قدری این مساله مسلمان را آزرده کرده و دل‌ها را چرکین کرده که حد ندارد. واقعاً کسانی که این‌چنین کردند، باید توبه کرده و استغفار کنند و از جماعت هم معذرت خواسته و از کسانی که به آن‌ها توهین کرده‌اند هم عذرخواهی کنند.

بنده به عنوان یک طلبه‌ی حقیر در این جایگاه از تمامی مسوولین ذیربط و ناظرین شورای نگهبان و همه و همه می‌خواهم بدون اغماض هر شخص را که بی‌تربیت سخن بگوید تا آخر پیگیری کنند. این صحیح نیست! و نباید در استان ما نهادینه شود. اگر نهادینه شود نمی‌توان آن را جمع کرد و از فردا همه به هم ناسزا گفته و توهین می‌کنند. ما به فرزندان خود چه بگوییم؟ وقتی می‌گوییم که سخن بد نگو و او می‌بیند که نمایندگان ما با بی‌ادبی حرف می‌زنند، او هم این کار را می‌کند در این صورت چگونه از او بخواهیم که این مساله را ترک کند؟ لذا کسانی که توهین کرده‌اند باید توبه کرده و استغفار کنند».



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan