تعطیلی فصل دوم سریال شهرزاد آیا واقعیت دارد | اخبار و حاشیه های فصل دوم سریال شهرزاد

  • ۲۱:۵۰
روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: تغییر مجری طرح «شهرزاد» دستمایه شکل گیری شایعه تعطیلی این سریال و عدم ساخت فصل دوم آن شده است. ماجرا را از طریق سیدهادی رضوی، سرمایه گذار سریال پیگیری کرده ایم.

شایعه است اما سیستم تولید فیلم و سریال در کشور ما هر شایعه ای را می تواند تبدیل به واقعیت کند! درباره زمزمه تعطیلی «شهرزاد» و عدم ساخت فصل دو این سریال حرف می زنیم که آخر هفته پیش در فضای مجازی پیچید اما تحت تاثیر درگذشت داود رشیدی به چشم نیامد.
 
روز گذشته ماجرا را پیگیری کردیم؛ از طریق سیدهادی رضوی که یکی از سرمایه گذاران سریال است و گفته می شد دیگر با سریال حسن فتحی همکاری نمی کند. نتیجه پیگیری ما این است که فصل دوم «شهرزاد» براساس زمان بندی به فرجام می رسد، اما تکرار می کنیم که شایعه ها در سیستم تولید کشور ما خطرناک هستند!

تعطیلی فصل دوم «شهرزاد»؛ باور کنیم؟!
 
شایعه چه بود؟

خبر شایعه تعطیلی «شهرزاد 2» را ابتدا کانال سینما دیلی بازتاب داد: «براساس شنیده ها شهرزادی ها در جمع و جور کردن تیم قبلی خود و به خصوص تیم جلوی دوربین کمی دچار مشکل شده اند، اتفاقی که باعث به وجود آمدن شایعه تعطیلی این کار شده است. ظاهرا تغییر و تحمل در پشت صحنه «شهرزاد» یعنی رفتن سعید ملکان و آمدن عبدالله اسکندری به عنوان مجری طرح و البته کنار گذاشته شدن یکی از سرمایه گذاران بالاخره پس لرزه های خود را نشان داده است.»

اختلاف بین سرمایه گذاران؟

سیدهادی رضوی و سیدمحمد امامی سرمایه گذاران «شهرزاد» هستند و طبیعی است که نخستین سوال را از همین ناحیه مطرح کنیم؛ آیا همکاری شما قطع شده: «نه؛ کار با جدیت جلو می رود. آقای امامی به عنوان تهیه کننده و سرمایه گذار مشغول هستند و من هرگز انصراف نداده ام. خودمان نمی دانیم کی کنار رفتیم؟!»

می گوییم شاید شایعه ها به خاطر انصراف سعید ملکان و آمدن عبدالله اسکندری به عنوان مجری طرح ایجاد شده: «آقای ملکان کار دیگری در دست تولید دارد و نمی تواند همزمان چند کار انجام دهد. ایشان و آقای عبدالله اسکندری از مفاخر سینمای ایران است و این دو بزرگوار با هم مشورت می کنند.
 
کسی نداند فکر می کند این ها با هم دعوا دارند ولی واقعیت این است که در حال مذاکره و تعامل هستند. البته یک سری از دوستان قبلا در «شهرزاد 1» بودند و الان مشغول کار دیگری هستند و فرصت همکاری ندارند. به نظرم شایعه سازان دوست ندارند «شهرزاد» ساخته شود و اصلا نمی خواهند شبکه خانگی وجود داشته باشد.»
 
همه بازیگران قرارداد بسته اند

سیدهادی رضوی می گوید برخی عوامل پشت دوربین به خاطر مشغول بودن به کار دیگری نمی توانند در فصل دوم «شهرزاد» حضور داشته باشند اما عوامل جلوی دوربین تغییر نمی کنند: «هنرپیشه های اصلی قطعا همان ها هستند و حتی قراردادشان را امضا کرده اند.»
از رضویان می پرسیم سریال چه زمانی کلید می خورد: «الان مرحله پیش تولید هستیم؛ دیروز (جمعه 5 شهریور) دکوپاژ خانه بزرگ آقا بود که فیلم هم گرفته شده.
 
این یعنی سریال براساس زمان بندی آقای فتحی و مدیریت آقای امامی پیش می رود. البته رد قراردادهای من نیست که در این مسائل دخالت کنم؛ چون سرمایه گذارم و این اخبار را هم به عنوان یک فرد مطلع اعلام می کنم.»
 
تعطیلی فصل دوم «شهرزاد»؛ باور کنیم؟!

فیلمنامه تمام شده؟

فصل دیگری از گفته و گوی مان با سیدهادی رضوی درباره وضعیت فیلمنامه سری دوم «شهرزاد» است: «فیلمنامه تا روزی که جلوی دوربین برود توسط آقای حسن فتحی و خانم نغمه ثمینی در حال نگارش و بهتر شدن است. اساس آن سال ها قبلا نوشته شده و برای این که ذائقه مردم بیشتر جور باشد مدام تغییر می کند. قطعا بازخورد فصل یک در فیلمنامه تاثیر دارد.»

سه قسمت آماده است؟

از فصل اول سریال «شهرزاد» راش هایی استفاده نشده، این مطلب را سیدهادی رضوی تایید می کند... گفته می شود راش های باقی مانده مربوط است به دوران به قدرت رسیدن قباد و اتفاقاتی که بعد از مرگ بزرگ آقا پیش می آید و به عنوان سه قسمت ابتدایی در بازار توزیع خواهدشد؛ این مطلب را سید هادی رضوی تایید نمی کند: «از «شهرزاد 1» راش زیاد داریم ولی قرار نیست که عینا مورد استفاده قرار گیرد. حتما نظر آقای فتحی این است که ادامه سریال تصویربرداری شود.»

شهرزاد حتما نوروز می آید

حسن فتحی چندی پیش با بانی فیلم گفت و گو کرده بود که فصل دوم «شهرزاد» احتمالا نوروز 96 توزیع می شود: «کار انتخاب بازیگران و عقد قراردادشان انجام شد و پس از طی مراحل اولیه پیش تولید با پایان نگارش سریال فصل دوم اواخر شهریور ماه یا اوایل مهرماه کلید می خورد.
 
قطعا پس از پایان تصویربرداری تمام سریال و طی شدن مراحل فنی کار توزیع سریال «شهرزاد 2» آغاز خواهدشد. این به آن معناست که گمانه زنی درخصوص تولید و پخش همزمان سریال «شهرزاد» به وقوع نمی پیوندد و دسریال پس از پایان تصویربرداری به احتمال زیاد نوروز 96 توزیع خواهدشد. تعداد قسمت هایی که تا به امروز برای فصل دوم در نظر گرفته شده حدود 20 قسمت است که با همین تعداد فیلمنامه سریال کلید خواهدخورد.»

حالا سیدهادی رضوی می گوید تمام تلاش شان این است که طبق برنامه ریزی حسن فتحی پیش بروند و نوروز 96 قسمت اول «شهرزاد 2» را توزیع کنند.

فاطمه معتمدآریا هست؟

سال پیش اعلام شد ماجرای فصل دوم سریال «شهرزاد» از جایی شروع می شود که بعد از مرگ «بزرگ آقا» همه چیز به قباد می رسد و او همه کاره دم و دستگاه «دیوان سالار» می شود. اما شرایط جدید و قدرت گرفتن قباد به مذاق «عمه بلقیس» که در کرمان زندگی می کند خوش نمی آید و او برای گرفتن قدرت از قباد به تهران می آید.

نقش عمه بلقیس را در این سریال قرار است فاطمه معتمد آریا بازی کند... خبر توسط روابط عمومی تکذیب شد اما حالا رضوی با قاطعیت این خبر را رد نمی کند: «تا آن جا که من اطلاع دارم نیستند.»
 
تعطیلی فصل دوم «شهرزاد»؛ باور کنیم؟!
 
خوش بینی به موفقیت سریال توکلی

سیدهادی رضوی سرمایه گذار و تهیه کننده سریال شبکه خانگی بهرام توکلی هم هست. ساخته های این کارگردان به زعم تحسین از سوی منتقدان و سخت پسندان در گیشه توفیقی نداشته اند. این مسئله را با رضوی در میان می گذاریم؛ او خوشبین است: «داستان بسیار به روزی است که آخر آذر تمام می شود و برای موافقت اصولی اقدام می کنیم؛ دی ماه پیش تولید داریم و بهمن کلید می زنیم. آقای توکلی اگر ظرف خوب در اختیارشان قرار بگیرد کارگردان توانمندی است.
 
می گویند فیلم های سینمایی بهرام توکلی کم فروغ بده ولی موفقیت یک کار بستگی به امکانات، نوع تبلیغات و... دارد. ما در «شهرزاد» این تجربه را داشتیم و کارمان به یک باره شیب صعودی گرفت؛ نحوه تبلیغات، تغییر خواننده و... خیلی در این موفقیت تاثیرگذار بود. من معتقدم که در شبکه نمایش خانگی هر هفته باید 10 سریال در اندازه «شهرزاد» و حتی بهتر از آن توزیع شود. تلاش ما این است که برای سریال بهرام توکلی این اتفاق رخ بدهد.»



اخبار مریبوط به فصل دوم سریال شهرزاد



روزنامه هفت صبح، امروز صبح جزئیاتی از فصل دوم سریال شهرزاد را فاش کرده است. فصل اول سریال شهرزاد در حالی رو به پایان است که پیش‌تولید فصل دوم به شکل جدی آغاز شده است و گروه تولید علاوه بر تمدید قرارداد بازیگران فصل اول با بازیگران جدید هم وارد مذاکره شدند؛ یکی از این بازیگران فاطمه معتمدآریاست که حضورش در فصل دوم این سریال تقریبا قطعی است.

فصل دوم این سریال این روزها در حالی مراحل پیش تولید خود را پشت سر می‌گذارد که فیلمنامه آن تقریبا به پایان رسیده است و این روزها نغمه ثمینی به همراه حسن فتحی سرگرم بازنویسی و نگارش فیلمنامه قسمت‌های پایانی هستند.

ماجرای فصل دوم این سریال از جایی شروع می‌شود که بعد از مرگ «بزرگ آقا» همه چیز به قباد می‌رسد و او همه کاره دم و دستگاه «دیوان سالار» می‌شود. اما شرایط جدید و قدرت گرفتن قباد به مذاق «عمه بلقیس» که در کرمان زندگی می‌کند خوش نمی‌آید و او برای گرفتن قدرت از قباد به تهران می‌آید.

نقش عمه بلقیس را در این سریال قرار است فاطمه معتمدآریا بازی کند. کشمکش او با قباد برای گرفتن قدرت بخشی از قصه فصل دوم است. از طرف دیگر قباد در زمانی که قدرت را در دست دارد شرایطی را مهیا می‌کند که فرهاد از ایران برود و مجبور شود در خارج از کشور زندگی خود را ادامه دهد.

همین بخش ها از فصل دوم این سریال در یک کشور خارجی که احتمالا ارمنستان خواهد بود تصویربرداری می‌شود و گروه تولید سریال فصل دوم در تلاش هستند بلافاصله با پایان فصل اول، فصل دوم را کلید بزنند تا بتوانند توزیع آن را از نیمه سال آغاز کنند.

فصل دوم سریال «شهرزاد» قرار است که در 26 قسمت تهیه و تولید شود و به بازار بیاید.




ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan