گاف ها و سوتی های عجیب و خنده دار تلویزیون ایران در امپیک ریو | حاشیه های جذاب تلویزین ایران

  • ۲۲:۲۹
هفته نامه همشهری جوان: در برنامه های زنده ویژه بازی های المپیک امسال چیزی که زیاد بود سوتی و گاف از جانب مجریان بود. در این جا چند تا از مهم ترین های آن ها را که در شبکه های مجازی هم موج ساز شدند و حواشی زیادی به وجود آوردند با هم مرور می کنیم. البته این لیست تا یکشنبه شب است و اتفاقات مهم بعد از آن به علت این که دیر رخ داد در این باکس جایی نداشتند.

قصه احسان علیخانی

شرح سوتی: توتونچی، در حالی که مشغول گزارش فرستادن از ریو بود، اعلام کرد یک شایعه عجیب شنیده و امیدوار است که حقیقت نداشته باشد. مجری شبکه ورزش بعد از کلی مقدمه چینی گفت که شنیده احسان علیخانی، مجری محبوب شبکه سه، وفت کرده.
 
همین خبر کوتاه خیلی زود از شبکه های اجتماعی نیز در آورد و نزدیکان احسان علیخانی هر طور که می توانستند اعلام کردند که او زنده است و هیچ مشکلی برایش پیش نیامده. علیخانی بعد از این ماجرا از هر موقعیتی (مثل حضور در کنسرت خواننده های مختلف) استفاده کرد تا نشان بدهد سر و مر و گنده است و هیچ اتفاقی برایش نیفتاده.
 
 سوتی ها و گاف های پرسر و صدای ویژه برنامه های ریو
 
سوتی دهنده: مهدی توتونچی

شبکه پخش کننده: ورزش

واکنش های فضای مجازی: الان فاز مهدی توتونچی چی بود که یهو برگشت گفت احسان علیخانی درگذشت بعد میگه همکاران دارن پیگیری می کنن؟ خب اول پیگیری کن بعد بگو/ احتمالا سال دیگه احسان علیخانی مهمان برنامه ماه عسل میشه و خودش از خودش می پرسه چی شد که مردی؟!
 


قصه لیلا رجبی

شرح سوتی: احسان مهاجرشجاعی به عنوان کارشناس دوومیدانی در استودیو شبکه ورزش حضور داشت؛ در زمان مسابقه پرتاب وزنه المپیک بعد از این که پرتاب های لیلا رجبی نتیجه خوبی دربر نداشت، به همراه مجری برنامه در حال تحلیل این اتفاق بودند که در بخش پایانی صحبت هایشان به خونسردی بیش از حد رجبی اشاره کردند و مهاجر شجاعی هم در آخر جمله «یه کم غیرت به نظرم...» را گفت که با خنده های کسی که کنارش نشسته بود همراه شد و همین حرف ها سر و صدای زیادی را به راه انداخت.
 
سوتی ها و گاف های پرسر و صدای ویژه برنامه های ریو
 
سوتی دهنده: احسان مهاجر شجاعی

شبکه پخش کننده: ورزش

واکنش های فضای مجازی: لیلا رجبی پارسال از زور کمبود امکانات و مربی می خواست خداحافظی کنه، غیرت کرد که سهمیه گرفت و رفت؛ بعد آقایون میگن بی غیرته!/ بی غیرت اونایی هستن که تو رو آوردن تو تلویزیون، نه ورزشکاری که برای ایران زحمت می کشه.



قصه تلگرام

شرح سوتی: مجری برنامه در حال نشان دادن عکس های مربوط به اتفاقات مهم المپیک بود و وقتی به خبر مربوط به وزنه بردار کلمبیایی رسید، ناگهان نوتیفیکیشن مربوط به نسخه دسکتاپ تلگرام روی صفحه ظاهر شد و پیام «جووووون» را که برای یک نفر فرستاده شده بود؛ 70 میلیون نفر دیدند! چشم های متعجب مجری برنامه زمانی که آن مکالمه اینترنتی را روی صفحه مانیتور دید هم یکی از جالب ترین تصاویر چند وقت اخیر شبکه ورزش بود.
 
سوتی ها و گاف های پرسر و صدای ویژه برنامه های ریو
 
سوتی دهنده: مسئول کامپیوتر

شبکه پخش کننده: ورزش

واکنش های فضای مجازی: شبکه ورزش مرز سوتی رو جا به جا کردن، چت کارمندهاشو می فرسته رو آنتن/ حاضرم ده میلیون بدم ده تا پیام قبل از این «جووووون» رو بخونم/ آخ آخ آخ! شانس آورد خانومش استیکر عاشقانه نفرستاده.:)))



قصه ارتباط مستقیم

شرح سوتی: قبل از این که قهرمانی کیانوش رستمی در وزنه برداری مسجل شود، جواد خیابانی که مجری برنامه بود و خیلی امیدوار بود اولین مدال مان را بگیریم، اعلام کرد با خانه کیانوش رستمی ارتباط مستقیم دارند و بعد هم در تماس تلفنی با اعضای خانواده این وزنه بردار به طرز عجیبی ضایع شد. آقاجواد ابتدا با برادر کیانوش صحبت کرد، بعد از آن خیابانی گفت می توانم با مادر کیانوش هم صحبت کنم؟ که برادر کیانوش گفت امکانش نیست و بعد تلفن را به پدرش داد.
 
سوتی ها و گاف های پرسر و صدای ویژه برنامه های ریو
 
صوتی دهنده: جواد خیابانی

شبکه پخش کننده: سه

واکنش های فضای مجازی: خیابانی تو خواب هم نمی دید برادر کیانوش رستمی یک روز روی آنتن زنده این طوری حالش رو بگیره/ خیابانی اسم برادر کیانوش رتسمی را هم به لیست آدم های منفور زندگیش اضافه می کنه!


قصه دموکراسی

شرح سوتی:
مسابقه رده بندی سعید عبدولی تقریبا همزمان بود با پخش مستقیم مسابقه فوتبال سوپرجام باشگاه های اسپانیا بین دو تیم بارسلونا و سویا. خیابانی که در آن شب هم اجرای برنامه را بر عهده داشت، از یک طرف کاملا دموکرات وار به مردم می گفت شما انتخاب کنید که فوتبال پخش شود یا مسابقه عبدولی و از طرف دیگر حکم می داد که شما حتما پخش مسابقه کشتی پسر ایران را انتخاب می کنید.
 
سوتی ها و گاف های پرسر و صدای ویژه برنامه های ریو
 
سوتی دهنده: جواد خیابانی

شبکه پخش کننده: سه

واکنش های فضای مجازی: خیابانی یک جوری مردم رو احساسی می کنه در مورد عبدولی که اگر می گفت مسابقه عبدولی رو پخش کنیم یا تایتانیک هم مردم عبدولی رو انتخاب می کردن/ خدارو شکر ما با پیامک می تونیم برنامه مورد علاقه مون رو انتخاب کنیم، کاش یه روزی بتونیم مجری ها رو هم جا به جا کنیم.


  نوشته های دیگر در مورد سوتی های المپیک


در حالی که سرعت خبررسانی المپیک ریو ۲۰۱۶ در بالاترین سطح تاریخی‌ست، گه‌گاه اشتباه‌هایی در کارهای رسانه‌ای مربوط به آن رخ می‌دهد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در روزهای گذشته رسانه‌های بسیاری در سراسر دنیا، از جمله صدا و سیمای ایران اسیر اشتباه‌های ناخواسته شده‌اند.

در حالی که سرعت خبررسانی المپیک ریو ۲۰۱۶ در بالاترین سطح تاریخی‌ست، گه‌گاه اشتباه‌هایی در کارهای رسانه‌ای مربوط به آن رخ می‌دهد. به ویژه در روزهای گذشته چندین اشتباه در تلویزیون ایران اتّفاق افتاده امّا اهالی صدا و سیما در این ماجرا تنها نیستند و همکاران خارجی‌شان هم گه‌گاه دچار اشتباه می‌شوند. در ادامه نگاهی به مجموعه این اشتباه‌ها می‌اندازیم:
شایعه مرگ مجری معروف، روی آنتن شبکه ورزش

 

مهدی توتونچی، خبرنگار اعزامی شبکه ورزش سیما به ریو، زمانی که در حال گزارش از محلّ مسابقه‌ها بود شایعه مرگ دیگر مجری سیما، احسان علیخانی را منتشر کرد. توتونچی که خود از این خبر مطمئن نبود و می‌گفت امیدوار است شایعه باشد، به هر حال امّا با بیان آن روی آنتن زنده ماجرای دنباله‌داری را آغاز کرد. به سرعت این خبر تکذیب شد و موج انتقادها به او شدّت گرفت. همان شب توتونچی بابت این موضوع عذرخواهی کرد و بارها از شبکه‌های اجتماعی گله کرد که چرا اطّلاعات نادرست منتشر می‌کنند!
آرش موسائیان تهیّه کننده برنامه ویژه المپیک شبکه ورزش گفت: «این گزارشگر توبیخ شده است و مدیران ارشد هم به سرعت این توبیخ را انجام دادند و قطعا از این اتفاق به سادگی عبور نخواهند کرد.»

 

 
شبکه ورزش و اشتباهی دیگر

 

در یکی از برنامه‌های شبکه ورزش درباره بررسی اخبار و رویدادهای المپیک، در حالی که اطّلاعات از روی لپتاپی به آنتن تلویزیون می‌رفت، پیامی که با مضمونی عاطفی برای تلگرام شخصی صاحب لپتاپ ارسال شد روی صفحه میلونها بیننده ایرانی دیده شد. این لحظه شگفت‌انگیز بلافاصله در شبکه‌های مجازی بازتاب داشت و مورد شوخی‌ها و انتقادهای فراوانی قرار گرفت. اگرچه که کسی بابت این موضوع عذرخواهی نکرد.
لیلا رجبی و مساله غیرت

 

در واپسین رویداد، امروز و پس از حذف لیلا رجبی از المپیک ریو ۲۰۱۶، از پخش زنده شبکه ورزش شنیده شد که ظاهرا احسان مهاجر شجاعی قهرمان اسبق دو و میدانی ایران در پاسخ مجری که درباره آرامش رجبی پرسید چنین جمله‌ای را به زبان آورد: «این همون مساله غیرته دیگه…» و مجری هم با صدای بلند به این جمله می‌خندد. صحبت مهاجر شجاعی و خنده مجری شبکه ورزش به سرعت میان مردم دست به دست شد و به شدّت مورد انتقاد قرار گرفت. صحبت از این بود که چرا در میان این همه شکست المپیکی باید بانویی که با کمترین امکانات روانه رقابت‌ها شده اینچنین مورد تمسخر و انتقاد قرار بگیرد؟

 

 
افتضاح در تلویزیون کانادا؛ مثل خوک مُرد

 

امّا ایرانی‌ها در این ماجراهای رسانه‌ای تنها نیستند. در جریان پخش رقابت‌های ۴ در ۲۰۰ متر آزاد زنان ریو ۲۰۱۶ از تلویزیون ملّی کاناد CBC، اتّفاقی افتاد که باعث عذرخواهی رسمی این شبکه و مسئولان آن شد. بایرون مک‌دونالد مفسّر شنای این شبکه پس از پایان رقابت و زمانی که فکر می‌کرد میکروفونش بسته است، در توصیف دختر نوجوان چینی حاضر در مسابقه از اصطلاح انگلیسی‌ای استفاده کرد که تمسخر و توهین بدی به حساب می‌آمد: «دختر کوچولوی چینی بیچاره مثل یه خوک جون داد!»
به محض اینکه این جمله‌های توهین‌آمیز از میکروفون تلویزیون کانادا شنیده شد، کابران فضای مجازی به شدّت رفتار این مربّی و شناگر قدیمی را نکوهش کردند. مک‌دونالد در المپیک ۱۹۷۲ خود نماینده شناگر کانادا بود امّا حالا با خشم مردم مواجه شده؛ کسانی که خواهان برکناری او از کارش هستند.
«سی‌بی‌سی» بی‌درنگ در شبکه‌های اجتماعی اقدام به عذرخواهی رسمی کرد و اسکات راسل از دیگر مسئولان این شبکه هم روی آنتن زنده حاضر شد و از بینندگان به خاطر این رخداد عذرخواهی کرد و فضای مجازی را مقصّر این رخ‌داد قلم‌داد نکرد.

 

 
باز هم اشتباه در تلویزیون کانادا

 

این بار مفسّر CBC، الیوت فریدمن در گزارش رقابت‌های شنای المپیک گل کاشت. در حالی که تماشاگران فینال ۲۰۰ متر مختلط انفرادی را می‌دیدند، او دو شناگر آمریکا را با هم اشتباه گرفت؛ دو شناگری که یکی از آنها اصلا معمولی نبود؛ مایکل فلپس. در جریان این رقابت که با قهرمانی و کسب بیست و دومین مدال طلای فلپس در تاریخ المپیک و ثبت رکورد افسانه‌ای همراه بود، فریدمن تمام مدّت هم‌تیمی فلپس رایان لاکتی را به عنوان نفر پیشتاز می‌شناخت. گزارش او بینندگان تلویزیون کانادا را گیج کرد و خیلی زود پس از مشخّص شدن اشتباهش منجر به شوخی‌ها و انتقادهای بسیار در فضای مجازی شد؛ تا جایی که در نهایت او رسما از مردم عذرخواهی کرد.

 

 
کیل چالمرزی که برای شنای المپیک زیادی چاق است

 

جوان نوزده ساله اسکاتلندی، کیل چالمرز، وقتی از خواب بیدار شد و هزاران پیام تبریک را در شبکه‌های اجتماعی به مناسبت کسب مدال طلای المپیک دید، این‌چنین نوشت: «خب به نظر میاد که من مدال طلای المپیک بردم. بهترین حالت از خواب بیدار شدن همینه!» او پست خود را با برچسب‌های #کیل_اشتباهی و #من_برای_شنا_خیلی_چاقم تمام کرده است.
کیل چالمرز قهرمان هجده ساله استرالیایی شنای صد متر آزاد المپیک است امّا اکانت خبری ولوورث در خبری که از قهرمانی او کار کرده نام کاربری جوان هم‌نام اسکاتلندی را به اشتباه برچسب زده. در نتیجه هزاران کاربر اینترنتی کیل اهل گلاسکو را با قهرمان المپیک اشتباه گرفته‌اند؛ جوانی که یک تکنسین فنّی ارتباطات رادیویی در اسکاتلند است.



گاف گوگل ایران را صدرنشین المپیک کرد!



شرکت گوگل با بررسی جدول مدالی المپیک بر اساس میزان GDP و تعداد مدال‌ در بین تمام کشورها، ایران را در رتبه‌ نخست المپیک ریو قرارداد؛ اما به نظر می‌رسد که یک اشتباه بزرگ رخ‌داده است!

مجله مهر: تولید ناخالص داخلی یا GDP یکی از مقیاس‌های اندازه اقتصاد است که ارزش کل کالاها و خدمات نهایی تولیدشده در کشور در یک بازه زمانی معین را با توجه به واحد پول جاری اندازه‌گیری می‌کند. در این تعریف منظور از کالاها و خدمات نهایی، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیر تولید قرارگرفته‌اند و خود آنها برای تولید و خدمات دیگر خریداری نمی‌شوند. روش‌های مختلفی برای محاسبه تولید ناخالص ملی وجود دارد. محاسبه مجموع ارزش‌افزوده، محاسبه با نگرش مصرف و محاسبه با نگرش درآمد، سه روش متداول انجام این کار هستند.


شرکت گوگل در سایت landing.google.com/altmedaltable بر اساس شاخص‌هایی همچون جمعیت؛ علاقه به المپیک و... مدال‌های کسب‌شده در المپیک ریو را ارزش‌گذاری کرده است. دریکی از این شاخص‌ها مدال‌های کسب‌شده توسط کشورها بر اساس تولید ناخالص داخلی یا همان GDP ارزش‌گذاری شده است. در نگاه اول ایران در رتبه نخست این جدول قرار دارد. حالا ما باید از این صدرنشینی خوشحال باشیم؟ درواقع ما موفق‌ترین کشور بر اساس درآمد کشورمان معرفی‌شده‌ایم. به عبارت ساده‌تر با کسب تنها دو مدال طلا موفق‌ترین کشور فقیر دنیا تلقی شدیم؛ اما برخی آمارها نشان می‌داد که ایرانی‌ها آن‌قدرها هم وضعشان در تولید ناخالص ملی نامناسب نیست.

در سایت گوگل برای محاسبات خود توضیحاتی ارائه‌شده که بر اساس تصویر زیر می‌توانید به آن مراجعه کرده و جدول اطلاعات گوگل و فرمول محاسبه این جدول را به دست آورید:

بر اساس این جدول ایران با ۸۰ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۷۱۳ نفر و همچنین ۴۱۶ میلیارد دلار تولید ناخالص ملی توانسته ضریب ۳.۶۵ را به دست آورد و تمام محاسبات بعدی بر اساس همین ضریب شکل‌گرفته است؛ اما اشکال کار اینجاست که شرکت گوگل عدد جمعیت ایران را در ستون GDP قرارداد و تولید ناخالص را در ستون Population قرارداد است و به دلیل همین اشتباه ضریب به‌دست‌آمده برای ایران معادل فقیرترین کشورهای جهان قرارگرفته است!


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan