شهاب الدین غندالی کیست| دستگیری همسر و فرزند شهاب الدین غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان |

  • ۲۰:۴۹

فساد 80 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان

تایید خبر بازداشت همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان

وی در سال 1334 در روستای کرند شهرستان گرمسار متولد شد و تا پایان مقطع متوسطه در زادگاه خود به تحصیل پرداخت. و بعدا تحصیلات خود را تا مقطع


کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی ادامه داد . نامبرده قبل از عهده دار شدن مدیر کلی آموزش پرورش کرمان، در سمتهایی چون رئیس آموزش پرورش


منطقه 13 تهران ، معاون پرورشی منطقه 17 تهران ، دبیر انجم اسلامی معلمان ایران انجام وظیفه نمود و از سال 1366 تا مهر ماه 1371 که به عنوان


نماینده آموزش و پرورش ایران در شبه قاره هند عازم کشور پاکستان گردید ، در مقام مدیر کلی آموزش و پرورش استان کرمان مشغول فعالیت شد.وی هم


اکنون به عنوان معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش انجام وظیفه می نماید.


تحولات زمان تصدی

1 – آموزش و پرورش استان کرمان از رتبه 25و 26 در سطح کشور به رتبه اول تا پنجم رسید.

2 – پوشش واجب التعلیم که قبلا 72% یا 73% بود،90% رسید.

3 – توسعه مدارس فنی و حرفه ای از 3% به 12% رسید.

4 – مدارس ورزش برای اولین باردر سطح کشور آماده بهره برداری شد.

5 – ایجاد تعاونی مسکن فرهنگیان

6 – توسعه تجهیزات آموزشی در استان با تاسیس شرکت فن سازان در حالی که هنوز شرکت صنایع آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش  بودو استان ها

با مشکل تهیه میز و صندلی دانش آموز روبرو بودنند.

7 – شرکت فن سازان با هدایت آقای غندالی و آقای تقی زاده توانست حرکت خوبی در استان کرمان و استان های یزد، هرمزگان ،سیستان و بلوچستان ایجاد

کند.

8 – فعال کردن گروهی از خیرین و افراد با انگیزه برای مدرسه سازی (درحالی که هنوز در سطح کشور انجمن خیرین مدرسه ساز تاسیس نشده بود.)آقای


عطا احمدی به جهت فداکاری و ایثارگری که در این زمین ارائه داد ،نشان افتخار از آقای هاشمی رفسنجانی ،رئیس جمهور وقت دریافت نمود.


در این ارتباط نزدیک به 65 مدرسه ساخته شد که همه آنها به نام شهدا موسوم گردیدند.





حسین مقصودی نماینده مجلس: همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل فساد بازداشت شدند

شخص مدیر عامل صندوق ذخیره این فساد را قبول داشته و مبلغ آن را 3هزار و 500میلیارد تومان عنوان می کند

بحث استیضاح همچنان به قوت خود باقی است و پس از مشخص شدن این فساد با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد



شهاب‌الدین غندالی به همراه همسر و پسر او که از مدیران مالی صندوق ذخیره فرهنگیان بودند، اسنادی جعلی تهیه و مبالغ زیادی از صندوق ذخیره برداشت و به حساب‌های شخصی خود واریز کردند.

این منبع آگاه افزود: حراست و بازرسی وزارت آموزش و پرورش با پیگیری موضوع، وی و همدستانش را بازداشت کرده و تحویل مقامات قضایی داده‌اند.

به گزارش ایلنا،صندوق ذخیره فرهنگیان با بیش از 800 هزار نفر عضو وابسته به آموزش و پرورش است و از سپرده های ماهانه فرهنگیان به آنها سود سالانه پرداخت می‌کند و بانک سرمایه نیز از زیرمجموعه های این صندوق محسوب می شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان: بازداشت نشده ام

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن تکذیب خبر بازداشتش، گفت: برای پاره‌ای از توضیحات درباره وام‌های بانکی بانک سرمایه به عنوان مطلع احضار شدم.

شهاب‌الدین غندالی (مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان) در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به خبر بازداشت خود به دلیل اختلاس در روز گذشته، گفت: خیر، این خبر صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه صرفا برای پاره‌ای از توضیحات در ارتباط با وام‌های بانکی بانک سرمایه احضار شده، افزود: روز گذشته در رابطه با وضعیت ضمانت‌‌نامه‌های بانک سرمایه که پیش از این شکایت‌هایی در این‌باره به قوه قضاییه ارسال شده بود، توضیحاتی را ارائه کردم.



فساد 80 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان/ تایید خبر بازداشت همسر و فرزند مدیر عامل صندوق/ استیضاح وزیر آموزش و پرورش به قوت خود باقی است

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: نزدیک به 80هزار میلیارد ریال فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است.
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: نزدیک به 80هزار میلیارد ریال فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مقصودی در گفتگو با بصیر سبزوار با بیان این خبر اظهارداشت: شفاف سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از دلایل اصلی استیضاح وزیر آموزش وپروش بود که طی تحقیقات به عمل آمده در حدود هشتاد هزار میلیارد ریال فساد مالی در این صندوق گزارش شده است.
 
 
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر بازداشت شدن همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: شخص مدیر عامل صندوق ذخیره نیز این فساد را قبول داشته و مبلغ آن را 3هزار و 500میلیارد تومان عنوان می کند.
 
 
 
وی همچنین به در خصوص استیضاح وزیرآموزش و پرورش اعلام کرد: بحث استیضاح همچنان به قوت خود باقی است و پس از مشخص شدن این فساد با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.
 
 
 
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه برخی افراد بی اطلاع نسبت به منتقی شدن استیضاح مصاحبه کرده اند بیان داشت: بیش از 74 نفر از نمایندگان با از لیست امید،اصولگرا و ولایت نامه استیضاح را امضاء کرده اند و بعد از شفافیت های مالی نیز این عزم بشتر شده است.
 
 
 
وی در خصوص بررسی نامه استیضاح در کمیسیون آموزش بیان داشت: به دلیل اتمام زمان یک هفته و بررسی نشدن تمام موارد نامه به هیئت رئیسه ارسال شده و قرار بود که در صحن بررسی شود.
 
 
 
مقصودی در ادامه با بیان اینکه هر دو طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و استیضاح در دستور کار است تاکید کرد: نمایندگان به صورت متفق القول از پاسخ های  وزیر در کمیسیون قانع نشده اند و ادامه بررسی به بعد از تعطیلات مجلس موکول شده است.
 
 
 
این در حالی است که هفته گذشته نیز این خبر در خروجی رسانه ها قرار گرفت که، شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن تکذیب خبر بازداشتش، گفت: برای پاره‌ای از توضیحات درباره وام‌های بانکی بانک سرمایه به عنوان مطلع احضار شدم.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه صرفا برای پاره‌ای از توضیحات در ارتباط با وام‌های بانکی بانک سرمایه احضار شده، افزود: روز گذشته در رابطه با وضعیت ضمانت‌‌نامه‌های بانک سرمایه که پیش از این شکایت‌هایی در این‌باره به قوه قضاییه ارسال شده بود، توضیحاتی را ارائه کردم.



این روزها اخبار مختلفی از فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان از اختلاس تا حقوق‌های نجومی به گوش می‌رسد به گونه‌ای که نمایندگان مجلس خواستار بازشدن پای تحقیق و تفحص به تاریکخانه وزارت آموزش وپرورش هستند.

به گزارش تسنیم،‌ صندوق ذخیره فرهنگیان که در سال 73 با هدف ارائه خدمت به ویژه در ایام بازنشستگی فرهنگیان پا به عرصه وجود گذاشت این روزها نه تنها در عرصه خدمت‌رسانی به مخاطبان خود ناکام مانده است که زمزمه‌های فساد مالی و دریافت پاداش‌‌ها و حقوق‌های نجومی از این صندوق به گوش می‌رسد.

عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان سال‌هاست که مورد انتقاد است و این صندوق با ده‌ها شرکت زیرمجموعه از بانک تا پتروشیمی در ارائه خدمات قابل قبول به جامعه مخاطبانش توفیقی نداشته در حالیکه سرمایه‌های این صندوق با کسر 5 درصد از حقوق فرهنگیان و واریز 5 درصد سهم دولت کسب شده است.

انتخاب اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و بازرس از وظایف و اختیارات هیئت امنای صندوق ذخیره است و رئیس هیئت امنا وزیر آموزش و پرورش، نایب رئیس هیئت امنا معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و در این میان پنج نفر از فرهنگیان شاغل، بازنشسته یا متخصصان اقتصادی کشور به انتخاب وزیر آموزش و پرورش نیز به عنوان اعضای هیئت امنا انتخاب می‌شوند و تصمیمات صندوق ذخیره از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تعیین می‌شود.

** اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان؟


صندوق ذخیره در حالی با سرمایه‌ مادی فرهنگیان اقدام به فعالیت‌ اقتصادی می‌کند که به عنوان تاریکخانه وزارت آموزش‌وپرورش مشهور است و در رابطه با عملکرد مالی آن اما واگرهای بسیاری مطرح است، اما و اگرهایی که بی‌پاسخ ماندن آنها منجر شده است تا طی ماه‌های اخیر اخبار متعددی از اختلاس تا فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان به گوش برسد.

اخیراً خبری منتشر شده که از اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان توسط مدیرعامل آن و بازداشت وی خبر می‌دهد اما شهاب‌الدین غندالی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن رد خبر بازداشتش می‌گوید: برای پاره‌ای توضیحات درخصوص بانک سرمایه احضار شده بودم.

** سه هزار میلیارد تومان سرمایه بانک سرمایه در دست 5 نفر


وی می‌افزید: مجموعه معوقات بانک سرمایه 4 هزار و 400 میلیارد تومان است که سه هزار و 285 میلیارد آن دست 5 نفر است و وثیقه‌های قوی گرفته نشده است و سه سال است تلاش می‌کنیم تا این پول بازگردد.

به گزارش تسنیم،‌ یکی از مهم‌ترین محورهای تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره مربوط به معوقات بانکی بانک سرمایه است.

غندالی همچنین در هفته‌های اخیر با انتشار فیش حقوقی خود عنوان کرده بود: در سال 92 معادل 9 میلیون تومان، سال 94 معادل 11 میلیون و 263 هزار تومان و سال 95 معادل 13 میلیون و 614 هزار تومان حقوق دریافت کرده است.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان یکی از نمایندگان مصر به تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان معتقد است که در صورت انجام تفحص، فسادهای مالی این صندوق نمایان خواهد شد و قطعاً ردی‌ از فیش‌های نجومی را در آنجا خواهیم داشت.

چرا صندوق ذخیره که شرکت‌های بسیاری زیرمجموعه آن فعالیت می‌کنند، نتوانسته خدمات رفاهی قابل قبولی را به فرهنگیان ارائه کند و عمده خدمات این صندوق به ارائه کارت‌های متفاوت از صدرا تا حکمت خلاصه شده است که تمام این طرح‌ها نیز با شکست مواجه شده‌اند.

** 1500 میلیارد تومان باید به خروجی‌های آموزش وپرورش بپردازیم


مدیرعامل صندوق ذخیره به این سؤال اینگونه پاسخ می‌دهد: 1300 میلیارد تومان از سهام این صندوق در وثیقه بانک ملی است که نمی‌توانیم با آن سودسازی کنیم.در تلاش هستیم تا سرمایه‌های راکد صندوق را فعال کنیم و به‌سمت چرخه سودآوری بیاوریم هم‌اکنون روند افزایش بازنشستگی را در آموزش و پرورش شاهد هستیم و تا سال‌های آینده 150 هزار معلم بازنشسته می‌شوند که صندوق ذخیره فرهنگیان باید 1500 میلیارد تومان به خروجی‌های خود پرداخت کند.

وی ادامه می‌دهد: در سه سال اخیر دولت هیچ پولی به ما پرداخت نکرده است در حالی که دارایی ما چهارهزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و دولت 700 میلیارد تومان به ما بدهکار است که اگر پرداخت می‌شد وضعیت مالی صندوق نسبت به گذشته بسیار بهتر بود.

** پاداش‌ها و حقوق‌های میلیونی در صندوق ذخیره


غندالی در خصوص پرداخت پاداش به هیئت مدیره می‌گوید: در سال 91 پاداش هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان 4صدم سود اعلامی یعنی معادل 140 میلیون تومان برای 5 عضو، در سال 92، 160 میلیون تومان برای 4 نفر، در سال 93، 260 میلیون تومان برای 7 نفر و در سال 94 هیئت امنا پاداش پرداختی را صفر ریال تعیین کرده است.در پتروشیمی کیمیاحقوق مدیران زیر 17 میلیون تومان است در شرکت پتروفرهنگ و شرکت ساختمانی معلم مجموعه حقوق دریافتی 14 تا 16 میلیون تومان و در ماشین سازی اراک مجموعه حقوقی دریافتی 14 تا 16 میلیون تومان است.

** 25 شرکت زیرمجموعه صندوق ذخیره

به گزارش تسنیم، صندوق ذخیره فرهنگیان با حدود 25 شرکت زیرمجموعه در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کند که عبارتند از گروه صنایع آموزشی با 4 شرکت، خدمات رفاهی با سه شرکت، گروه انرژی با 5 شرکت از جمله شرکت پتروشیمی خراسان، پترو فرهنگ و کیمیای پارس خاورمیانه، گروه صنعت با 6 شرکت از جمله ماشین سازی اراک، گروه بورس، بانک و بیمه با 7 شرکت از جمله بانک سرمایه و بیمه معلم.

در حالی که صندوق ذخیره فرهنگیان با حدود25 شرکت زیرمجموعه به فعالیت‌ اقتصادی از صادرات، ساخت مسکن،‌خرید و فروش سهام،‌ بورس، پتروشیمی، ماشین سازی و ... مشغول است چرا مسئولان صندوق اعلام می‌کنند که برخی از شرکت‌های زیرمجموعه زیان‌ده هستند آیا این ناشی از ضعف مدیریتی حاکم بر این موسسه است یا فعالیت ده‌ها شرکت در بخش‌‌های مختلف و نبود نظارت کافی منجر شده است تا فرصت مناسبی برای حیف و میل و سوءاستفاده از سرمایه‌های فرهنگیان ایجاد شود؟


خرید ساعت مچی
سلام مرسی بابت اطلاع رسانیتون .
معلم بیپناه
مگه نظر فرهنگیان برا وزیر و سرپرست و نمایندگان ارزشی داره
از اقای بطحایی کهدم از خدا و پیغمبر میزنه و جای مهر تو پیشانیش نقش بسته سوال میکنم اونموقع که خودروی خارجی قسطی از طرف صندوق بهت دادن هیچ پیش خودت فکر کردی که این پول متعلق به معلمینی هست که در مناطق محروم دارن کار میکنن
ح
آقای غندالی داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب است
بفرمایید 8000میلیارد را چرا بر باد دادی هی بگو بازداشت نیستم تو بازداشت که هیچ بلکه باید باید آب بشی وبه خاک فرو بری با این خدمت کردنت
مردم
آقای غندالی کدخدا رادیده پول معلّم ها را بالا کشیده حالا هم زبانش درازه
سید
واقعا آقای شهاب الدین قندالی که اسم کوچکش راعوض کرد .وازدواج های پنهانی کرد و مدیران لایق و دلبسوز را بی رحمانه عزل کرد وحالا برخی از تخلفات او روشده باید منتظر بقیه تخلفات او بود و محاکمه علنی او را آغاز کرد او خیلی بد تر از کرباسچی و... هست. خدا حقش رابذار کف دستش.خیلی بی عدالتی ها در استان تهران درحق مدیران و روئسا مناطق کرد .خدایا اورا دراین دنیا عذاب بکن. آمین .از طرف 2تا مدیر مظلوم.
مینو
بابا دزد اصای عماد الدین قاضوی که تمام پولها با کمک برادرش رضا قاضوی و محمود حسن زاده قرایی ریس پست بانک به کانادا و امریکا واسترالیا انتقال دادن لطفا رسیدگی کنید زندگی مردم خراب کردن بچه هاشون دارن عشق میکنند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan