سردار سعید قاسمی کیست | سردار قاسمی: اگر برخی به‌ اندازه برگزاری کنسرت غیرت داشتند

  • ۱۴:۳۳



خبرگزاری فارس: سردار سعید قاسمی در مراسم اولین یادواره شهدای منا در مسجد چهارده معصوم مشهد برگزار شد، با بیان اینکه مردم مشهد در همه صحنه‌ها پرچم‌دار جبهه انقلابی بودند، گفت: این جلسه با حامیان مردمی در برابر مسؤولانی که رسماً پاسخگو نیستند تشکیل‌ شده است.

وی با بیان اینکه برخی مسؤولان که باید این امورات را پیگیری کنند دوست ندارند محفل دولتی بگیرند و محفل غیردولتی را حمایت کنند، ادامه داد: اگر این مسؤولان به‌ اندازه برگزار شدن یا نشدن کنسرت دغدغه و غیرت داشتند، فاجعه منا را پیگیری می‌کردند، تکلیف فاجعه شهدای منا انقلابی‌تر روشن می‌شد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: اعلام کردند پروفسور حاتمی در فاجعه جرثقیل به شهادت رسیده است، در حالی‌ که این دروغ محض بود و ایشان ربوده‌ شده بودند و پیکر ایشان سالم پیدا شد.

* جریان موجود در سازمان حج و زیارت کشور ارتجاعی و غیرانقلابی است

قاسمی خاطرنشان کرد: عده‌ای علیرغم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و وجود 500 شهید منا، با حماقت تمام اعلام می‌کنند این قصه عمدی نبوده و سهوی بوده و ما هیچ مطالبه‌ای نداریم.

وی با انتقاد شدید از سازمان حج و زیارت، گفت: جریان موجود در سازمان حج و زیارت کشور ارتجاعی و غیرانقلابی است و صلاحیت ادامه این مسؤولیت را ندارد، این جریان فکری نه در راستای تفکر امام است و نه در راستای تفکر رهبری و حتی انقلابی و اسلامی هم نیست و لیاقت استمرار مسؤولیت را ندارد.

قاسمی با اشاره به اینکه این جریان فکری از جریان تفکر انحرافی نشأت می‌گیرد افزود: این تفکر انحرافی از اعتقاد به اینکه ما و عربستان دو بال کبوتریم و در سال 88 از سعودی‌ها برای تغییر نظام وام گرفت، تبعیت می‌کند.

وی تصریح کرد: این جریان‌ها از یک آبشخور تغذیه می‌کنند و 180 درجه با فاز فکری امام و رهبری اختلاف دارند و برای همین انحرافی‌اند.

* پیام امام در اولین سالگرد کشتار خونین حج 66 سال‌هاست که سانسور شده است

فرمانده دفاع مقدس تأکید کرد: به دلیل انحراف فکری جبهه موجود در مملکت نفوذ اتفاق افتاده است و کسانی که هفته‌ای دو سه داعش در مرز می‌کشند، باید به داخل دقت کنند که نفوذ به قلب کشور وارد شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه پیام امام در اولین سالگرد کشتار خونین حج 66 سال‌هاست که سانسور شده است، گفت: این پیام که حاوی پیام قطع‌نامه هم هست، 28 سال است که بازخوانی نمی‌شود در حالی‌ که امام دوسوم از این پیام را در مورد حج نوشته است.

وی با انتقاد از کسانی که اعلام کرده‌اند باید برای برگزار نشدن حج ناراحت باشیم چراکه حکم الهی اجرا نشده است، افزود: عده‌ای تا چند هفته پیش هم منتظر بودند که حج باز شود و می‌خواستند که به حج بروند اما عربستان راه نداد و ببینند چقدر خواسته‌های کثیفی داشته‌اند که وزیر ارشاد اعتراف کرده که خواسته‌های آن‌ها غیر معقولانه بوده است.

فرمانده سابق دفاع مقدس با قرائت بخشی از پیام امام در مورد حج تصریح کرد: در این پیام آمده است که حج بی‌روح و بی‌تحرک و بی‌برائت و بی‌وحدت که مقابل ظلم نایستد، حج نیست و بخشی از اختلافات ما با برخی‌ها که بر سرکارند در همین نکته است.

قاسمی با انتقاد از کسانی که دغدغه برای ثبت سالروز تعامل در تقویم دارند، خاطرنشان کرد: اشتباه این‌ها این است که کدخدایی آمریکا را قبول کردند و خودتحریمی همین است که پیام امام را به خاطر منفعت‌های خودشان بایکوت کنند.

وی با اشاره به اینکه کشتار حج سال گذشته در راستای جنایات آل‌سعود پس از کشتار حج خونین 66 است، گفت: آن‌ها مکرراً یا بی‌احترامی کرده‌اند یا تجاوز کرده‌اند و در مدل‌های مختلفی جنایت انجام داده‌اند.

قاسمی با انتقاد از مسؤولان اسبقی که علمدار بعثه رهبری بوده‌اند، خاطرنشان کرد: کسانی هستند که بیش از 10 سال علمدار بعثه رهبری بوده‌اند و اکنون طالب تغییر در نظام مبادلات و معادلات با سعودی‌ها هستند و در کنار آن‌ کسانی هستند که خانوادگی به آل‌سعود ارادت دارند و طالب ارتباط‌ هستند.

*هنوز هیچ مراسمی برای دلجویی از خانواده‌های شهدای منا برگزار نشده

فرمانده سابق دفاع مقدس تصریح کرد: اکنون باید دو فریاد کشید؛ فریادی ضد آل‌سعود و یهود و فریادی ضد تفکر آل‌سعود و یهود داخلی که برای 500 شهید نه کفیل گرفته‌اند و نه وکیل.

قاسمی با اشاره به عملکرد ضعیف دستگاه قضایی گفت: متأسفانه به دلیل اینکه سازمان حج و زیارت استمرار مسیر نحس سازش‌پذیری وزارت خارجه را توأمان در پیش‌گرفته، هیچ فریاد قوی و قدرتمندی ضد واقعه جنایات حج انفاق نیفتاده است و حتی یک برگه شکایت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نرم‌خویی ما تا دیروز به خاطر رفتن به حج امسال بود، افزود: هنوز هیچ مراسمی برای دلجویی از خانواده‌های شهدای منا برگزار نکرده‌اند و این مراسم هم به‌صورت مردمی برگزار شده و تشکیلات دولتی هیچ کاری نکرده است.

این فرمانده دفاع مقدس با انتقاد شدید از عکس گرفتن وزیر خارجه با عادل الجبیر، تصریح کرد: این عکس فضاحت‌بارترین عکس دوران انقلاب اسلامی بود چراکه عربستان مظهر تروریست و داعش است.

همچنین در آغاز این مراسم محمد رکن‌آبادی برادر مهاجر الی‌الله غضنفر رکن‌آبادی گفت: سختی این‌یک سال نه به خاطر عملکرد سعودی‌ها بلکه به خاطر خیانت‌ها و بازی‌هایی که از داخل با روح خانواده‌های شهدای منا می‌شد، بود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به نفع سعودی‌ها قدم برمی‌دارد، افزود: آن‌ها با وقت‌کشی می‌خواهند این داغ را فراموش کنیم و پیگیری نکنیم.

رکن‌آبادی تصریح کرد: کسانی که کوچک‌ترین کوتاهی در پیگیری فاجعه منا دارند، با جنایت سعودی‌ها شریک خواهند بود.

وی با بیان اینکه صهیونیست و کفار و آل‌سعود به خون برادرم تشنه بودند، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که برادرم انتقام خون خودش و هم‌سنگرانش را در گذشته از آن‌ها گرفته بود و چیزی جز شهادت زیبنده او نبود.




بیوگرافی سردار حاج سعید قاسمی
سردار قاسمی کیست؟
سردار سعید قاسمی از جمله فرماندهان سالهای دفاع مقدس است. راوی جنگی که پس از سالهای دفاع مقدس همراه با شهید سید مرتضی آوینی عازم دیار جبهه بود، این روزها در دهه پنجاه عمر خود روزهای جوانی در جبهه را مرور می کند و مواضع اش به مذاق خیلی از سیاسیون و یاران قبلی اش خوش نمی آید.
سردار قاسمی کیست؟
نام وی بیشتر در مراسم های یادبودی برده می شود که برای حاج احمد متوسلیان و سید مرتضی آوینی برگزار می گردد و گاهی اوقات نیز مصاحبه هایی از وی منتشر می شود با عنوان کارشناس مسایل استراتژیک. وی همرزم جاوید الاثر متوسلیان در لشگر محمد رسول الله (ص) بود. بعد از پایان جنگ این آوینی بود که سراغ او رفت تا همراه دوربین اش باشد. قاسمی از معدود افرادی بود که در منطقه عملیاتی فکه -محل شهادت آوینی- شاهد لحظه شهادت «سید اهل قلم» بود. حضور و سخنرانی آتشین وی چهره ای محبوب از «حاج سعید» بین بخشی از جوانان مذهبی و بسیجی ساخته است .

همچنین بیشترین انتقادات مربوط به فرماندهان سابق جنگ که هم اکنون مسئولان مملکتی هستند از سوی سردار قاسمی بیان می شود. وی بارها در اظهارات خویش که رنگ و بوی سیاسی دارد به رویکرد برخی سرداران سابق جنگ و حتی فرمانده سپاه پاسداران یعنی محسن رضایی کنایه گله کرده است. وی در یادواره 10 هزارمین سالروز اسارت چهار دیپلمات ایرانی با تاکید بر معین کردن خط فرماندهان جنگ و سربازان آن در جنگ نرم با انتقاد از برخی دوستان خود خاطرنشان کرد: امروز بیشترین پیچیدگی‌هایی ما از هم‌لباسی‌هایمان است متأسفانه بیشتر از خودمان درجه، ریش و نعلین دارند.
«حاج سعید» و حوادث بعد انتخابات
قاسمی قبل از انتخابات بارها در جمع های دانشجویی علنا از محمود احمدی نژاد حمایت کرده است. وی بعد از انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی احمدی نژاد ، دولت های نهم و دهم را «دولت زنده کردن خط امام (ره)» نام نهاد. قاسمی در مهرماه امسال در دانشگاه امام صادق(ع) صریحترین موضع را مقابل حوادث بعد از انتخابات گرفت.

وی سایه بنی صدر بر جنبش سبز را مستدام دانست و با انتقاد از اظهارات فرزند شهید همت در حمایت از جریان موسوی با بیان اینکه وی را در دانشگاه ها چیزخور کرده اند گفت: وقتی فرزند همت این حرف‌ها را می‌زند باید شبها خون گریه کنم.
وی در این سخنرانی علاوه بر حمله به سران اصلاحات، رییس دانشگاه آزاد،حتی مجید مجیدی گارگردان فیلم انتخاباتی موسوی را بی نصیب نگذاشت و در خصوص اظهارت مجیدی در دیدار هنرمندان با مقام معظم رهبری گفت: عزیزم مجیدی! آن روزی که با هنرنمایی خود فیلمی را در مقابل احمدی‌نژاد ساختی کمر جبهه اسلام شکست و گاف دادی و برای یک عمر باید جواب خدا را بدهی.
البته حاج سعید آنچه پس از انتخابات رخ داد را دلیلی برای نگرانی نمی داند؛ وی پنج ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم در نشست شکست پنجه عقاب در دانشگاه علم و صنعت با ابراز خرسندی از حوادث پس از انتخابات گفت: حوادث بعد از انتخابات انگیزه را به میان نیروهای حزب‌الهی بازگردانده است.
انتقاد از خودی!
«یا باید بطور کامل خط فکری امام را پذیرفت یا مثل برخی از فرماندهان دوران جنگ باید گفت بیایم بر سر منافع مشترکمان با آمریکا مذاکره کنیم» اعتقاد قاسمی به عنوان یکی از فرماندهان سابق جنگ تحمیلی است. اصولا قاسمی و چهره های نظیر آن سعی می کنند مواضع شفافی در خصوص مسایل سیاسی داشته باشند. اظهارات وی نیز به خاطر صراحت گفتار از سوی بخشی از جامعه جوان و حزب اللهی پذیرفته شده است.

وی حتی با دولت نیز تعارف نداشته و صراحتا از احمدی نژاد انتقاد می کند. سعید قاسمی آذر امسال در همایش گرامیداشت خاطره شهیدان حج تمتع سال 67 در دانشگاه یزد از دیپلماسی دولت احمدی نژاد انتقاد و آن را عزت مدارانه ندانست.
با توجه به روحیات وی به نظر احمدی نژاد نیز از تیغ برنده انتقاد قاسمی در امان نخواهد بود.

سردار سعید قاسمی در برنامه زنده «دیروز، امروز، فردا»

فرمانده سال‌های جنگ با حضور در برنامه زنده «دیروز، امروز، فردا» که از شبکه سه سیما پخش شد، اظهار داشت: به عقیده من جنگ تحمیلی ما هشت سال نبود بلکه 10 سال بود چرا که تمام افرادی که در جریان انقلاب فعالیت داشتند بعد از یک ماه از پیروزی آن با مسائل مختلفی اعم از جنگ سخت و نرم روبرو شدند که این مسائل امروز بازگو نمی‌شود و بر این اساس باید گفت مقطع زمانی بعد از انقلاب تا آغاز جنگ هم جزء سال‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود و امروز ما باید این سوال را مطرح کنیم که چرا این دو سال را از تاریخ جنگ حذف کرده‌اند.
این استاد دانشگاه در خصوص مبارزه با نفاق و دشواری‌های این مبارزه ادامه داد: در همان مقطع مبارزه به اندازه کافی سخت بود چرا که بخشی از افرادی که ما با آنها می‌جنگیدیم نیروهای خارجی نبودند بلکه از افراد یک محل بودیم و یا هم دانشگاهی بودیم که بر اثر برخی کج‌روی‌ها به ایمان این افراد انحراف وارد شده بود و از یک مقطعی به بعد هر وقت که این افراد را توصیه و نصیحت می‌کردیم نادیده می‌گرفتند که این عده به واسطه برخی شعارهای فریب دهنده مانند مبارزه با امپریالیسم گول منافقان را خورده بودند و منافقان توانسته بودند این عده را به سمت خود جذب کنند.
این فعال فرهنگی افزود: امام (ره) اعتقاد داشت که انقلاب باید به صورت نرم ادامه پیدا کند و بر این اساس اجازه مبارزه مسلحانه را نمی‌داد ولی بعد از انقلاب این عده که قبل از انقلاب قصد مبارزه مسلحانه داشتند مطالبات خود را مجددا طرح نمودند و قانون اساسی را نپذیرفتند و در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، مسعود رجوی را مطرح کردند که این فرد رد صلاحیت شد و در این راستا این عده به سمت دانشگاه‌های کشور حرکت کردند و با یک فتنه خفیف فعالیت خود را در دانشگاه‌ها آغاز نمودند و با در اختیار گرفتن رسانه و هم‌چنین همکاری با چند گروه مسلح دیگر فعالیت‌های خود را شروع کردند که در نهایت این افراد بر اثر درگیری‌های خرداد 60 از میان رفتند.
وی اظهار داشت: زمانی که عملیات مرصاد شروع می‌شود منافقین نقطه رهایی خود را کربلا و حرم حضرت عباس (ع) اعلام می‌کنند و آن موقع من در فیلمی دیدم که مسعود و مریم رجوی زیارت حضرت عباس را می‌خواندند و قسم می‌خوردند که ما قصد داریم حکومت فلانی را برگردانیم و نظام را سرنگون کنیم و در این راستا بود که بعد از پذیرش قطعنامه این موج را در غرب کشور به راه انداختند.
وی افزود: در حال حاضر ما نقش این افراد را به وضوح در مسائلی که پیش آمد می‌بینیم و امروز تقریبا مسائل در مورد آنها حل شده است و چهره زشت منافقین بعد از حضور آمریکایی‌ها در عراق اوضاع را معلوم کرد.
قاسمی در ادامه این برنامه خاطرنشان کرد: در سال‌های 57 و 58 موجی که منافقین راه انداخته بودند بسیار اوضاع را حساس کرده بود و بر این اساس هیچ‌کس باور نمی‌کرد مجاهدینی که در راه انقلاب کشته داده‌اند و در زندان‌های شاه شکنجه شده‌اند روزی علیه کشور و انقلاب اقدام کنند و در کشور از آنها با عنوان منافق یاد شود.
این فعال فرهنگی گفت: فتنه‌ای که اخیرا در کشور اتفاق افتاده یک سری عواقب داشت که باید به آنها توجه کرد ولی این فتنه یک سری محاسن هم برای کشور داشت و از جمله این محاسن این بود که بعد از سه دهه تاریخ انقلاب و فیلم‌ها و مستنداتی که از آن زمان وجود داشت بازخوانی شد.
این مدرس دانشگاه اظهار داشت: به یاد دارم یک روز مسعود رجوی در رشت بالای سر مزار میرزاکوچک‌خان قسم یاد کرد که راه او را ادامه خواهد داد و افراد زیادی این صحنه را مشاهده می‌کردند و بر این اساس باید گفت که وی کاریزما و جذابیت خاصی داشت که افراد را به خود جذب می‌کرد و به این دلیل بود که بسیاری از افراد فریب او را خوردند و در صف منافقین قرار گرفتند.
قاسمی خاطرنشان کرد: اگر مسائل اوایل انقلاب و منافقین را بررسی کنیم می‌بینیم که امروز هم عده‌ای دقیقا برخی از ژست‌ها و اعمال آنها را تکرار می‌کنند و در این راستا باید دقت کنیم که طبق فرمایش رهبری از تاریخ عبرت بگیریم و از یک سوراخ چند بار گزیده نشویم.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر منافقان هنوز حضور دارند ادامه داد: ما شاهد هستیم که مسعود رجوی خائن حامی جریان فتنه سبز در کشور است، ولی فیلم‌ها و مستنداتی که از این افراد در دست است محو شده و بر این اساس برای نسل جدید انقلاب شبهاتی پیش آمده است.
وی افزود: ما باید دشمنان و منافقان را زنده و فعال بدانیم چرا که این افراد هنوز هم در کشور اقداماتی انجام می‌دهند که ترور شهید صیاد شیرازی و هم‌چنین ترور اخیر شهید علی‌محمدی از جمله اقدامات منافقین می‌باشد.
این فرمانده سال‌های دفاع مقدس اضافه کرد: مستنداتی که در حال حاضر در خصوص انقلاب ما وجود دارد و به خصوص مستندات مربوط به دهه اول انقلاب و ترورهایی که در آن زمان انجام شد را باید برای نسل جوان بازخوانی کرد چرا که جوانان ما از اتفاقات آن برهه زمانی بی‌اطلاع هستند.
قاسمی در ادامه این برنامه اظهار داشت: به هیچ‌وجه نباید گفت که بدنه اجتماعی انقلاب کاهش یافته بلکه ما شاهد رویش اجتماعی حزب‌الله و افزایش این طیف در جامعه بودیم و بر این اساس ما در جریان انقلاب ریزش نداشته‌ایم و اگر خطری ما را تهدید کند حزب‌الله در عرصه حضور پیدا می‌کند ولی باید میان حضور حزب‌الله و سازماندهی نیروها برای مقابله با جنگ نرم و جنگ سخت تفکیک قائل شد.
این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: ریزش‌ها در کشور ما مدل‌های مختلفی دارد و بر این اساس یک ریزش در سطح خواص نظام و یک ریزش در سطح عوام است که باید این دو از هم تفکیک شود.
وی افزود: دلیل ریزش خواص را باید از خود آنها سوال کنیم و اگر خودمان بخواهیم در این زمینه تحلیل ارائه دهیم باید به مسائلی مانند عدم فهم مسائل سیاسی، سقوط اقتصادی و لغزش‌های مالی و وابستگی‌های سیاسی و انواع و اقسام آفت‌هایی که بر حسب شخصیت‌های افراد گریبان‌ آنها را می‌گیرد اشاره کنیم و در خصوص عوام هم باید غفلت‌ها و جذابیت‌ها و انحرافات را باعث ریزش آنها بدانیم.
قاسمی با اشاره به انتخابات اخیر کشور و حوادث بعد از آن بیان داشت: شاهد بودیم که عده‌ای اعلام می‌کنند که مثلا در یک دانشگاه یک کاندید رأی بیشتری دارد و یا در یک شهر مردم به داماد آن شهر رأی خواهند داد و یا در شهر دیگر مردم به فرزند خود رأی خواهند داد ولی در عمل این اتفاق نیفتاد و مردم طور دیگری عمل کردند.
این فعال فرهنگی اظهار داشت: برخی اعتقاد دارند که اگر در جریان انتخابات احمدی‌نژاد زیر میز نزده بود و معادله بازی را عوض نمی‌کرد جریان گونه‌ای دیگر بود ولی شخصا این اعتقاد را ندارم و به نظر من دیر یا زود ما دچار مشکل می‌شدیم و اتفاقاتی که در جریان انتخابات به وقوع پیوست تنها زمان وقوع حوادث بعد از انتخابات را به جلو انداخت.
این مدرس دانشگاه گفت: اگر در راه امام حرکت کنیم بسیاری از مسائل برای ما تبیین شده است و وقتی ما به آن مراجعه می‌کنیم شاهد مطالب زیادی در آن هستیم که برنامه را برای نسل آینده به صورت بسیار روشن تبیین کرده است اما عده‌ای که باید تفکر ایشان را نهادینه می‌کردند و سخنان ایشان را به صورت دستورالعمل اجرایی برای کشور تبیین می‌نمودند تا افراد زندگی خود را براساس آن بنا کنند این کار را نکردند چرا که زندگی برای این عده که قرار بود آثار امام را برای مردم بازگو کنند سخت و دشوار می‌شد.
وی افزود: عده‌ای می‌گویند تا جایی که امام مقابل آمریکا ایستاد و ما پیروز شدیم خوب بود ولی از این جا به بعد را خودمان می‌دانیم که باید چه کاری کنیم و حتی شاهد هستیم که از واژه رهبران استفاده می‌کنند و توجه‌ای به ولی‌فقیه زمان ندارند و اعلام می‌کنند که نیازی به تبعیت از آرمان‌های امام نداریم.
قاسمی اظهار داشت: نسل بعد از امام با ایشان ارتباط دلی و روحی خوبی برقرار کرد اما این نسل با رهنمودهای ایشان هیچ آشنایی ندارد و بر این اساس ما تنها دو واحد را در دانشگاه‌ها برای آْشنایی با وصیت‌نامه امام قرار داده‌ایم و 100 سوال را برای آن معین نموده‌ایم که از این 100 سوال 20 سوال آن از دانشجو پرسیده می‌شود و هر فردی از این درس نمره بالای 18 می‌گیرد.
قاسمی اظهار داشت: امروز باید ویژگی‌های اسلام آمریکایی را بررسی کنیم و ببینیم که صفات این اسلام در چه افرادی وجود دارد و هم‌چنین باید ویژگی‌های اسلام ناب محمدی را نیز جستجو نماییم و ببینیم که چه طیفی از جامعه خصوصیات این اسلام را دارند.
این فعال فرهنگی با انتقاد از صدا و سیما، گفت: چه معنا دارد که مثلا سریال ناوارو و یا چارلی‌چاپلین را تلویزیون پنج بار نشان دهد اما بخشی از تفکرات امام را ما هرگز پنج بار در تلویزیون ندیده‌ایم و به جز ایام انتخابات که دائما برای حضور مردم در سر صندوق‌های رأی سخنان امام بازخوانی می‌شود دیگر شاهد چنین چیزی نبودیم و در این راستا مسئولان باید برخی اسناد و مستندات را برای مردم بازخوانی کنند تا نسل جوان و نیز عموم مردم از اتفاقات به وقوع پیوسته در طول سال‌های انقلاب مطلع شوند.
وی افزود: لاپوشی برخی از مسائل به اعتقاد من به صورت تعمدی اتفاق می‌افتد چرا که دشمنان به نوع تفکرات انقلاب و حضرت امام واقفند و می‌دانند که این تفکرات تأثیر زیادی روی روند جامعه داشته است.
این مدرس دانشگاه بیان داشت: مدل تفکر امام منجر به کشته شدن و خون ریختن و مبارزه می‌شود و بر این اساس شاهد بودیم که برخی خواص مواضع خود را تغییر داده‌اند چرا که نمی‌توانند در راه و مدلی که امام ترسیم کرده است حرکت کنند.
وی افزود: بحث رفاه‌گرایی مسئله مهمی است که اگر یک مسئول بخواهد آن را سرلوحه کار خود قرار دهد دچار مشکل می‌شود و هیچ‌گاه یک فرد نمی‌تواند هم مبارزه کند و هم خواستار رفاه‌طلبی باشد.
قاسمی در ادامه این برنامه به سخنام امام




ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan