همه چیز درباره سریال ماه تی تی داود میرباقری | خلاصه داستان بازیگران و عوامل و تصاویر سریال ماه تی تی

  • ۱۵:۰۳

داوود میرباقری

سریال ماه تی تی کلید خورد

سریال ماه تی تی به کارگردانی داوود میرباقری همزمان با عید قربان در تهران کلید می خورد و مریلا زارعی جلوی دوربین حسین جلیلی می رود. 

مریلا زارعی برای اولین بار در سریالی که برای شبکه خانگی ساخته می شود بازی می کند.

پیش از این حضور لیلا حاتمی، جمشید مشایخی، شهرام حقیقت دوست، مهران غفوریان و مرجانه گلچین در این سریال پر ستاره قطعی شده بود و طی روزهای آینده دیگر بازیگران مطرح پروژه معرفی می شوند.

 [ مهناز افشار ], [ رضا عطاران ], [ هادی کاظمی ], [ احمد مهران فر ], [ مرجانه گلچین ], [ شهرام حقیقت دوست ], [ حمیدرضا آذرنگ ], [ مهران احمدی ], [ رضا کیانیان ] و…

.

خلاصه داستان : در سریال ماه تی تی یک سردار دوران مغول است که در عصر خود طلسم شده و طی اتفاقی، توسط یک باستان شناس در دوره معاصر از خواب چندین ساله بیدار می شود. او قصد دارد نامزد خود، ماه تی تی را از چنگ مغولان نجات دهد و برای رسیدن به این هدف، زنان بسیاری را که شباهت زیادی با ماه تی تی دارند، به خیال خود نجات می دهد.

.

توضیحاتی در مورد سریال : [ ماه تی تی ] نام سریال داوود میر باقری میباشد که داستان آن در دهه 70 نوشته شده بود ولی بدلایل مختلف تولید آن تعویق افتاد. این سریال برای اولین بار پخش بین المملی خواهد داشت همچنین احتمالا از لابتدای اسفند ماه سال 1394 در شبکه خانگی به نمایش در بیاید.

.


«ماه تی تی» که تهیه کنندگی آن بر عهده مهران برومند است، برای شبکه نمایش خانگی تولید می شود و سومین سریالی است که داود میرباقری برای این رسانه کارگردانی می کند.

این سریال فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی میرباقری دارد و تجربه تازه ای برای او محسوب می شود. میرباقری در این سریال قصد دارد برای اولین بار به سراغ تاریخ چند هزار ساله ایران برود که البته این قصه تلفیقی با فضای معاصر دارد. این سومین همکاری میرباقری با مهران برومند پس از سریالهای «شاهگوش» و «دندون طلا»



به گزارش کلاله خبر به نقل از مینوخبر، با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی مینودشت قسمت‌هایی از تصویربرداری سریال «ماه تی تی» جدیدترین اثر سید داوود میرباقری در روستاهای «القجر» و «چمانی» از توابع این شهرستان و روستای «فارسیان فرنگ» از توابع شهرستان گالیکش صورت پذیرفت.

در حالی آخرین جلسه فیلم‌برداری سریال " ماه تی تی " در شرق گلستان در محوطه مدیریت جهاد کشاورزی مینودشت انجام شد که گفته می‌شود شرایط اقلیمی خاص این منطقه در زیباترین فصل سال دلیل انتخاب شهرستان‌های مینودشت و گالیکش برای تهیه سکانس‌هایی از این سریال بوده است.

نویسندگی و کارگردانی این مجموعه بر عهده «داوود میرباقری» و تهیه‌کنندگی آن را نیز «مهران برومند» عهده‌دار است.

«ماه تی تی» داستان سرداری از دوران مغول است که طلسم شده و توسط باستان‌شناسی در عصر امروز بیدار می‌شود و ...

این مجموعه، فضایی تاریخی _ فانتزی دارد و در دل یکی از داستان‌های کهن ایرانی به تصویر می‌آید.

«ماه تی تی» فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی میرباقری دارد و تجربه تازه‌ای برای او محسوب می‌شود. میرباقری در این سریال قصد دارد برای اولین بار به سراغ تاریخ چند هزارساله ایران برود که البته این قصه تلفیقی با فضای معاصر دارد.

عباس خدری هنرمند توانای گالیکشی که پیش‌ازاین در سریال‌های «مختارنامه»، «شاهگوش» و «دندون طلا» با میرباقری همکاری داشته در سریال «ماه تی تی» به‌عنوان دستیار دوم در کنار این کارگردان نامی سینمای ایران حضور خواهد داشت.

تاکنون از بازیگران بسیاری برای حضور در این فیلم نام‌برده شده است امام حضور فریبرز عرب نیا و مرجانه گلچین برای نقش‌آفرینی قطعی شده است.

شایان‌ذکر است؛ مختار مهاجر مدیرکل جهاد کشاورزی استان گلستان، محمود پسرکلو، سید مهدی حسینی و ابوالفضل رشیدیان روسای ادارات جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بنیاد مسکن شهرستان‌های مینودشت و گالیکش، حجت ممشلی به همراه کلیه کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت و مردمان مهمان‌نواز گالیکش و مینودشت نیز با این مجموعه همکاری‌های لازم را داشته‌اند.

گفتنی است؛ در آینده‌ای نزدیک تصاویر و جزییات بیشتری از حضور عوامل این فیلم در استان گلستان توسط این پایگاه خبری منتشر خواهد شد.




به گزارش سینماپرس، لیلا حاتمی برای اولین بار در سریالی که برای شبکه خانگی ساخته می‌شود بازی می کند .

این سریال که تهیه‌کنندگی آن بر عهده مهران برومند است، برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود و  سومین سریالی است که داود میرباقری برای این رسانه کارگردانی می‌کند. فیلمبرداری مجموعه "ماه تی تی" از هفته آینده آغاز می شود

"ماه تی تی" فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی میرباقری دارد و تجربه تازه ای برای او محسوب می شود. میرباقری در این سریال قصد دارد برای اولین بار به سراغ تاریخ چند هزار ساله ایران برود که البته این قصه تلفیقی با فضای معاصر دارد. این سومین همکاری میرباقری با مهران برومند پس از سریالهای موفقی همچون "شاهگوش" و "دندون طلا" است.

دیگر عواملی که در این پروژه حضور دارند عبارتند از:
 مجری طرح : مجید مطلبی، مدیر تولید : مهدی بدرلو، مدیر فیلمبرداری : حسین جلیلی، مدیر صدابرداری : ایرج شهزادی، طراح صحنه و لباس : مجید علی اسلام، طراح گریم : بابک اسکندری، طراح بدلکاری و جلوه میدانی : ارشا اقدسی, جلوه های ویژه رایانه ای : هادی اسلامی، دستیار اول کارگردان : حامد میرباقری، جانشین تولید : فؤاد بور بور، برنامه ریز : حسین متحد، عکاس : محمد بدرلو



به گزارش بولتن نیوز،میرباقری بلافاصله بعد از فراغت از تولید «دندون طلا» مقدمات تولید سریالی دیگر را برای شبکه خانگی فراهم کرده است. سریالی که «ماه تی تی» نام دارد و طرح ابتدایی آن را میرباقری سالها پیش از این و بعد از ساخت کمدی «آدم برفی» نوشته اما فرصت ساخت سریال به دلیل تکیه فراوان آن بر جلوه های ویژه فراهم نشد و این چنین شد که این طرح دو دهه ای مسکوت ماند تا امسال که بالاخره مقدمات تولید آن به تهیه کنندگی مهران برومند فراهم شد.

«ماه تی تی» داستان خیالی یک مرزبان ایرانی را روایت می کند که در بحبوحه حمله مغول به ایران و فرار سلطان محمد خوارزمشاه درگیر اتفاقات مختلفی می شود؛ اتفاقاتی که ناگاه به حرکت او در بُعد چهارم ماده یعنی زمان منجر شده و فرودش در روزگار معاصر را موجب می شود. با آمدن «ماه تی تی» به روزگار معاصر او تناقضهای رفتاری ایرانیان را مشاهده می کند؛ تناقضاتی که گویا از صدها سال پیش تاکنون نسل به نسل منتقل شده است و همین تناقضات است که بار طنز کار را شکل می دهد.

حدودا چهار ماه قبل سینماژورنال از تولید این سریال با بودجه ۵ میلیاردی و حضور رضا عطاران و مهناز افشار در آن خبر داده بود و حالا "شبکه خبری فرهنگ و هنر” در گفتگو با رسول نجفیان از کلید خوردن پروژه در اردیبهشت ماه خبر داده و البته اطلاعات جالبی را درباره فرم روایت که پهلو می زند به رئالیسم جادویی ارائه داده است.

بخش عمده فیلمنامه نوشته شده/اردیبهشت کار کلید می خورد

رسول نجفیان که در سالهای اخیر یکی از اعضای گروه ثابت داوود میرباقری بوده و در «شاهگوش» هم به عنوان کارگردان دوم فعالیت می کرد و در «ماه تی تی» هم به عنوان بازیگر حاضر خواهد بود درباره تازه ترین وضعیت تولید این پروژه گفت: این روزها نگارش فیلمنامه با همکاری آزاده محسنی و الهه میرباقری و نظارت دقیق داوود میرباقری در حال انجام است. بخش عمده فیلمنامه نوشته شده  و بخشهای باقیمانده در روزهای آتی نوشته خواهد شد.

وی درباره زمان آغاز فیلمبرداری این پروژه بیان داشت: انشاءا.. بعد از عید کار کلید خواهد خورد و اگر همه چیز مطابق برنامه باشد فکر می کنم اولین سکانسها اردیبهشت ماه فیلمبرداری شود.

فضایی منطبق با رئالیسم جادویی

رسول نجفیان با اشاره به ایده بکر این کار و تصویرسازی دقیق میرباقری از این ایده اظهار داشت: «ماه تی تی» داستان بسیار جذاب و گیرایی دارد و فکر میکنم به اندازه مخاطبان عام به شدت قابلیت این را دارد که مخاطبان خاص سینما را با خود درگیر کند. شخصا فضای این کار را منطبق می دانم با رئالیسم جادویی یعنی نوعی از واقعگرایی که آن قدر دقیق و با ذکر جزییات صورت می گیرد که ورود اله‌مانهای فانتزی به کار را هم سهل الوصول می کند.

میرباقری باید رمان «ماه تی تی» را هم منتشر کند

بازیگر آثاری چون «مسافر ری» و «آشپزباشی» خاطرنشان ساخت: فضای نوشتاری «ماه تی تی»  آن قدر ادبی شده که به میرباقری پیشنهاد دادم حتما رمان این فیلمنامه را هم منتشر کند چون فکر میکنم انتشار رمان ضرورتی است که باعث می شود بعدتر کارگردانان دیگر هم بتوانند اقتباسهای خود را از این اثر داشته باشند.

کلیدواژه ای به نام عشق

نجفیان درباره فضای روایی «ماه تی تی» و ارتباط آن با روزگار معاصر گفت: اول باید بگویم که این فیلمنامه فضایی فراتر از مسائل روزمره زندگی بشری را دستمایه کار قرار می دهد و هرچند از ساده ترین روابط انسانهای روزگار فعلی تا دغدغه های اعصار کهن در آن است اما یک کلیدواژه این تاریخ را به هم ربط می دهد و آن چیزی نیست به جز «عشق».

این بازیگر که سابقه خوانندگی هم دارد خاطرنشان ساخت: تأکیدی که فیلمنامه «ماه تی تی» بر مفهوم عشق دارد سبب ساز آن می شود که محصول نهایی به شدت مورد قبول مخاطبانی قرار گیرد که حتی اگر عشق را تجربه نکرده باشند می خواهند بیشتر درباره آن بدانند. عشق زبان و بیان و ملیت نمی شناسد و اصلی ترین وجه اشتراک روحی آدمیان روزگار مختلف بوده است.

«ماه تی تی» و جلوه های ویژه

رسول نجفیان درباره فضای ساختاری این سریال هم اظهار داشت: آن وجه رئالیسم جادویی کار این نیاز را ایجاد می کند که در کنار فیلمبرداری رئال و زنده نوعی استفاده اصولی از جلوه های ویژه در این کار هم صورت گیرد و شاید اینکه میرباقری بعد از دو کار «شاهگوش» و «دندون طلا» این کار را به شبکه خانگی آورد همین بود یعنی می خواست ببیند امکانات این مدیوم چقدر است تا براساس آن «ماه تی تی» را آداپته کند.

وی خاطرنشان ساخت: «ماه تی تی» اولین سریال شبکه خانگی خواهد بود که به گونه ای وسیع از جلوه های ویژه میدانی و رایانه ای بهره می گیرد و این خود می تواند بدعتی باشد برای آنها که بعدتر می توانند در این رسانه کار کنند.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan