داگ لیمن کارگردان فیلم «لیگ عدالت تاریک» شد! | آخرین اخبار کمیک بوک ها و فیلم های ابر قهرمانی

  • ۲۳:۰۴

Justice-League-Dark-Movie-Starts-2016


کارگردان فیلم «لیگ عدالت تاریک» مشخص شد!


بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان برای کارگردانی فیلم «لیگ عدالت تاریک Justice League Dark» کارگردان این فیلم نیز مشخص شد.

به گزارش وبسایت ورایتی امروز کمپانی‌های دی سی و برادران وارنر اعلام کردند که «داگ لیمن Doug Liman» که در کارنامه‌ی خود فیلم‌های موفقی مانند «Bourne Identity» و «Edge of Tomorrow» را دارد، اولین فیلم از دنیای تاریک دی سی را درکنار «اسکات رادین Scott Rudin» به عنوان تهیه‌کننده و «مایکل گیلیو Michael Gileio» به عنوان نویسنده، کارگردانی خواهد کرد!


پیش از این قرار بود که «گیلرمو دل توره Guillermo del Toro» کارگردانی که با ساخت اقتباس‌هایی از شخصیت «پسر جهنمی Hellboy» و همچنین فیلم «Pan’s Labyrinth» با این سبک و فضا کاملا آشنا بود، این فیلم را نویسندگی و کارگردانی کند اما به دلایلی از این پروژه کنار کشید. لازم به ذکر است که لیمن نیز قرار بود فیلمی از کمپانی مارول/فاکس یعنی «گمبیت Gambit» را کارگردانی اما او نیز از این فیلم کناره گیری کرد.



مطالب مرتبط با موضوع


خاستگاه

در آغاز

در آغاز

فرانک کسل که از همه نظر بهترین سرباز بود در دوره جنگ ویتنام خدمت می‌کرد. او پدر و همسری مهربان بود، به همین دلیل در سال های آخر جنگ پس از اتفاقی خطرناک، تصمیم به استعفا از ارتش گرفت تا بتواند وقت بیشتری با همسرش «ماریا Maria» و دو فرزندش «لیزا Lisa» و «فرانسیس Francis» بگذراند.

سالها بعد این خانواده برای پیک نیک به «پارک مرکزی Central Park» رفتند و آنجا بود که پانیشر بوجود آمد. او و خانواده اش شاهد یک قتل بودند، بنابراین خلافکاران به خانواده اش شلیک کردند و هر سه آنها را پیش چشمان فرانک به قتل رساندند.

سیستم برقراری عدالت فاسد بود و فرانک توانایی فراموش کردن قتل خانواده اش را نداشت، بنابراین با اینکه در آستانه دریافت مدال آزادی بود، ناپدید شد. هنگامی بازگشت که به پانیشر معروف شده بود، کسی که جلیقه ضد گلوله از جنس کولار با جمجمه بزرگ سفیدی روی آن بر تن می‌کند و به انواع تسلیحات نظامی مجهز است. او نه تنها سوگند خورد که انتقام خانواده اش را بگیرد، بلکه خودش را وقف مبارزه با جنایت به روش خود کرد.

 

آفرینش

پانیشر ناجی می‌شود

پانیشر ناجی می‌شود

فرانک کسل نخستین بار در سال ۱۹۴۷ در کمیک The Amazing Spider-Man شماره ۱۲۹ حضور پیدا کرد. او پارتیزانی قاتل بود که توسط «شغال Jackal» اجیر شده بود تا اسپایدرمن را به دلیل قتل واضح «نورمن آزبورن Norman Osborn» به قتل برساند. کمی بعد پانیشر متوجه شد که شغال او را گول زده و اسپایدرمن قاتل آزبورن نبوده است. در اینجاست که خواننده با خاستگاه پانیشر بیشتر آشنا می‌شود. سپس او به کمک اسپایدرمن می‌رود.

فرانک کسل توسط نویسنده «گری کانوی Gerry Conway» و طراح «جان رومیتا پدر John Romita Sr» و «راس اندرو Ross Andru» خلق شد. نام پاینشر را استن لی پیشنهاد داده است. کانوی در اصل پانیشر را در نقش یک شرور خلق کرده بود ولی با پیشرفت داستان، او را به یک ضدقهرمان تبدیل کرد. کانوی متذکر شد که بزرگترین منبع الهام او برای خلق این شخصیت، «مک بولان Mack Bolan» ملقب به «جلاد Executioner»* می‌باشد.

* این شخصیت در سری رمان های بسیاری حضور پیدا کرده و خالقش «دان پندلتون Don Pendleton» می‌باشد.

 

سیر تکاملی کارکتر

پانیشر اغلب بعنوان یک کارکتر تنها و کسی که بقیه کاراکترها اغلب با او همراه نمی‌شوند، به تصویر کشیده شده است. او تعریف دقیق واژه ضد قهرمان است، کسی که از قوانین اخلاقی اغلب ابرقهرمانان تبعیتی نمی‌کند ولی قانون سفت و سخت خود مبنی بر محافظت از بیگناهان و مبارزه ابدی با خلافکاران و جنایتکاران را همیشه رعایت می‌کند.

پانیشر سری اختصاصی خود را نداشت تا اینکه در سال ۱۹۸۶ «مایک زک Mike Zeck» و «استیون گرنت Steven Grant» پیشنهاد دادند که این کارکتر ارزش داشتن سری مخصوص خود را دارد. از آن زمان تا کنون نویسنده و طراحان زیادی مسئولیت این کارکتر را بر عهده گرفتند از جمله : «مایک بارون Mike Baron» ، «چاک دیکسون Chuk Dixon» ، «بیل رینهولد Bill Reinhold» ، «جان رومیتا پسر John Romita Jr» ، «جیسون آرون Jason Aaron» و «گارث انیس Garth Ennis».

با گذشت زمان پانیشر نه تنها با جنایتکارانی خطرناک تر از «جیگسا Jigsaw» دست و پنجه نرم می‌کرد، بلکه با قهرمانانی چون دردویل و اسپایدرمن و ابرشرورانی مانند دکتر دووم و «کینگپین Kingpin» نیز درگیر شد، بنابراین شخصیتی خشن تر پیدا کرد و داستان هایش با دعوت خواننده به آشنایی با روان از هم گسیخته او، عمق بیشتری پیدا کرد. به نظر میامد او قهرمانی نیست که مردم انتظارش را داشتند بلکه یک بمب ساعتی است که میخواهد غیر قابل تغییرها را تغییر دهد.

دو سال پس از سری محبوب اختصاصی پانیشر، سری «خاطرات جنگ War Journal» معرفی شد و کارکتر به معروفیت عظیمی دست پیدا کرد. به جز خاطرات جنگ چند سری محبوب دیگر از پانیشر نیز وجود دارد از جمله «منطقه جنگ War Zone»، «نقطه نظر P.O.V.» و «زرادخانه Armory». پانیشر آنقدر مشهور شد که به غیر از حضور در کنار ولورین، اسپایدرمن، دردویل و «گوست رایدر Ghost Rider»، در کراس اوری با بتمن نیز حضور پیدا کرد.

این کارکتر در دهه ۹۰ مشکلات زیادی داشت از جمله داستان های مسخره و بحث برانگیزش که طرفدارانش را از خود میراند. در اواسط دهه ۹۰ که کمپانی مارول با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد، پانیشر جزو چندین کارکتری بود که به نظر میامد دوران خلاقیتش به سر آمده، تا اینکه گارث انیس کارکتر را وارد داستان هیجان انگیز و دارک «شوالیه های مارول Marvel Knights» کرد.

در طی سالیان متوالی دشمنان پانیشر زیاد و عمرشان کوتاه بوده است. از «جیگسا Jigsaw» تا «کلونل دی ساد Colonel De Sade» زندگی اغلبشان با سرانجامی وحشتناک به پایان می‌رسد. از دشمنان جالب او می‌توان به «ما نوچی Ma Gnucci»، «روس The Russian» و «باراکودا Barracuda» اشاره کرد و از دشمنان مشهور او می‌توان از کینگپین، «بولزآی Bullseye»، دکتر دووم، نورمن آزبورن و «هود The Hood» نام برد.




ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan