توهین بی شرمانه داریوش ارجمند به مختار سقفی و سریال مختارنامه در برنامه هفت

  • ۱۱:۴۸


فیلم صحبت جنجالی داریوش ارجمند درباره مختار در برنامه هفت



فیلم صحبت جنجالی داریوش ارجمند درباره مختار در برنامه هفت

داریوش ارجمند

فیلم صحبت های جنجالی داریوش ارجمند در برنامه هفت شبکه سه سیما که دیشب ۲۳ مهر ۹۵ پخش شد درباره قبول نداشتن مختار و بازی کردن در سریال مختار بوده است.

داریوش ارجمند که سابقه همکاری با داود میرباقری را در سریال «امام علی (ع)» دارد، انتقادهای تندی را درباره «مختارنامه» در برنامه «هفت» مطرح کرد.

داریوش ارجمند که این هفته مهمان برنامه «هفت» بود، در ابتدای صحبت هایش درباره ایفای نقش های منفی گفت: «من هیچوقت حاضر نشدم نقش منفی بی خاصیتی را بازی کنم. اگر نقش منفی بازی کردم در جهت خدمت به جامعه بوده است.»

او در ادامه مثال زد: «منفی ترین نقشی را که بیضایی نوشته بود، من بازی کردم اما دقت کنید که نقش با نقش فرق می کند.»

این بازیگر همچنین در پاسخ به این پرسش افخمی که چرا در «مختارنامه» بازی نکرده است، گفت: «دوست نداشتم در این سریال بازی کنم، چون شخصیت مختار را اصلا قبول ندارم و به نظرم او شخصیت درستی ندارد!»



مطالب مرتبط با موضوع


به گزارش صبحانه، داریوش ارجمند بازیگر مشهور سینما و تلویزیون که به برنامه ای تبلیغاتی و زنده دعوت شده بود نیز با کنایه و شوخی از این تبلیغات انتقاد کرد . داریوش ارجمند در واکنش به مجریان برنامه که بحث را به هر طریقی به موضوع برنج می کشاندند گفت : " این که در غذاها برنج هم باشد ، افتخاری نیست ، آن هم با این برنج های سمی در این روزگار . "

مجریان که دست پاچه شده بودند گفتند : بعضی از برنج ها مثل آوازه این طور نیست . اما داریوش ارجمند به کنایه گفت : خدا توفیقش دهد ، خدا خیرش دهد . وی ادامه داد : این جا ، یک طرف پرچم ایران برافراشته شده و در طرف دیگر پرچم این برنج . ارجمند در ادامه این سوال را مطرح کرد که «این همان برنجی است که هفته ای 110 میلیون جایزه می دهد ؟ این ها کجا می کارند و برمی دارند و فروشند ، بگویند ما هم برویم آن جا . »

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد : مگر این ها چقدر در می آورند که 110 میلیون در هفته جایزه می دهند . وی افزود: لااقل ، قیمتش را پایین بیاورند و به جای آن ، این قرعه کشی ها را تعطیل کنند . ارجمند در پایان گفت : البته جنس خوب که تبلیغ نمی کند . مجریان برنامه که از اظهارات داریوش ارجمند متعجب شده بودند ، اعلام کردند که باید قسمت دیگری از برنامه پخش شود . در همین حال ، ارجمند گفت : بریم که کار دارد به جاهای حساس می کشد .

این برنامه تبلیغاتی هر هفته با حضور بازیگران و چهره ها اجرا می شود و طی آن یک قرعه کشی نیز انجام می شود ، ارجمند نیز در برنامه روز یکشنبه حضور یافته بود و البته تنها بازیگری بوده است که این حرف های غیرمنتظره را به زبان آورده است .





حسینی
یکی از مردان نامی تاریخ اسلام بالاخص تاریخ شیعه که به خاطر اقدام درست و خداپسندانه اش دل اهل بیت و خاندان پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ را بعد از واقعة عاشورا شاد کرد مردی است از تبار ثقیف و از شیعیان آل علی ـ علیه السلام ـ که در همیشة تاریخ جایگاه خاصی نزد علمای شیعه و مورخین دارد.

اما اینکه چرا از ایشان به طور شایسته یاد نمی شود شاید منظور این باشد که چرا در منابع تاریخی یادی از مختار به تناسب اقداماتش نمی شود؟ باید خاطرنشان کرد که در منابع تاریخی شیعه در اکثر منابعی که به واقعة عاشورا و تاریخ زندگانی امام حسین ـ علیه السلام ـ پرداخته به اقدام مختار هم اشاره شده است. نیز به جملاتی که در تحسین عمل مختار از ائمة معصومین ـ علیهم السلام ـ وارد شده پرداخت گردیده است، که این خود شایسته ترین یادی است که امام معصوم ـ علیه السلام ـ از یک شیعه خالص می کند. از لابلای روایات بسیاری بر می آید که امامان و پیشوایان مذهبی همواره نسبت به مختار اظهار علاقة فراوان می کردند و از اقدام او در انتقام گرفتن از قاتلین امام حسین ـ علیه السلام ـ و اصحابش ـ علیهم السلام ـ مسرور بوده اند. امام باقر ـ علیه السلام ـ فرمودند: «مختار را بد نگوئید که او دشمن ما را کشت و انتقام خون ما را گرفت.»[1] در جای دیگر به پسر مختار می فرماید: «خدا پدرت را بیامرزد، حق ما را از هر که بر او حق داشتیم گرفت.»[2] و همچنین زمانی که سر عبیدالله بن زیاد را به مدینه نزد امام سجاد ـ علیه السلام ـ آوردند امام فرمودند: «که هیچ کس از بنی هاشم نبود مگر اینکه به مختار درود فرستاد و در حق وی دعا کرد و نسبت به وی سخن نیک گفت.»[3] و یا اینکه ابن عباس در جواب ابن زبیر که مختار را کذاب می خواند گفت: «او کسی است که قاتلان ما را کشته، انتقام خون ما را گرفته، دل های ما را تسکین داده و پاداش چنین کسی از سوی ما این نیست که او را دشنام دهیم.»[4]

اما از آنجا که مختار ضربات زیادی بر پیکر امویان و زبیر زده و همچنین در برابر اشراف کوفه از موالی - ایرانیان مسلمان شده که نزد اشراف عرب نسبت به اعراب از جایگاه پایین تری برخوردار بودند- در سپاه خود استفاده کرد لذا مورخین سنی مذهب و طرفداران گروه های ذکر شده نسبت ها و تهمت های ناروائی به مختار زده و رواج می دادند که باعث کم فروغ شدن اقدام مختار می شد. البته این نسبت ها اغلب بعد از مرگ مختار به او داده شده، اتهاماتی چون ادعای نبوت، ادعای مهدویت برای محمد ابن حنفیه و یا تاسیس فرقة کیسانیه و شایع‌تر از همه دادن لقب «کذاب» به مختار است که در تمام متون اهل تسنن و دشمنان اهل بیت ـ علیهم السلام ـ و کینه توزان آمده است.[5] همان طور که بیان شد روایات وارده در کتب تاریخی شیعه و سنی در رابطه با مختار دو دسته هست، یک دسته که کاملا اقدام مختار را ستایش کرده و او را از شیعیان مخلص اهل بیت ـ علیهم السلام ـ و از معارضین امویان شمرده است. اما دستة‌ دیگر از روایات که از طرف دشمنان مطرح شده و تا مدت ها هم رواج داشت نسبت های مختلف را به او داده اند و این شائبه را در اذهان ایجاد کرده که مختار به خاطر اغراض شخصی دست به این اقدام زده و از این عمل بهره برداری سیاسی کرده است. البته اگر مختار در زمان قیام توابین که در کوفه بود با آنها همدست می شد جلو این شایعات نیز گرفته می شد.

اما اگر منظور یاد شایسته است که در مراسم و سوگواری ها یادی از مختار نمی شود باید گفت که این هم نسبت به مناطق مختلف متفاوت است در برخی مناطق تعزیه خوانی هایی قیام مختار و اقدام او را به صورت نمایش ارائه می دهند،‌ البته شاید رسانه های گروهی در این زمینه اطلاع رسانی خوب و مبسوطی نداشته باشند ولی همان طور که گفته شد در منابع مختلف از زبان معصومین ـ علیهم السلام ـ و بزرگان مذهبی و علماء و دانشمندان دینی از اقدام مختار به فراخور نامش یاد شده و ذکر این نکته لازم است که تمام قیام ها بعد از قیام امام حسین ـ علیه السلام ـ تحت الشعاع این قیام بود.

معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:

1. در کربلا چه گذشت، ترجمة نفس المهموم، شیخ عباس قمی، مترجم محمد باقر کمره ای.

2. جنبش های شیعی در تاریخ اسلام، هاشم معروف الحسینی، ترجمة محمد صادق عارف.

3. تاریخ طبری، ج 4، ترجمة ابوالقاسم پاینده.

4. ماهیت قیام مختار، تالیف اردکانی.

--------------------------------------------------------------------------------

[1] . عالمی، محمدعلی، حسین نفس مطمئنه، تهران، انتشارات هاد، چاپ اول، 1372، ص 39.

[2] . مجلسی. بحارالانوار، بیروت، موسسه وفاء، چاپ دوم، 1403، ج 45، ص 351.

[3] . محمد بن سعد. طبقات الکبری، بیروت، دارالاحیاء التراث العربی، 1405، ج5، ص 285.

[4] . بلاذری، انساب الاشراف، بیروت، 1397، ج2، ص 287.

[5] . جعفریان، رسول، تاریخ خلفاء، تهران، نشر الهادی، چاپ اول، 1377، ص 531.
سید محمد صابر
با سلام و احترام
با توجه به روایات مختار بارها از سوی معصومین امام باقر و امام جعفر صادق تکریم و مورد عنایت قرار گرفته
آقای داریوش ارجمند شاید فکر کرده واقعا مالک اشتر هست که در مورد منتقم خون امام حسین اظهار نظر میکنه امام صادق می فرمایند خدا رحمت کند مختار را. کسی که امام بهرش دعا کند اجابتش قطعی است
محمد امین
این رو اقای میر باقری تو فیلمش راه نداده برادر مرحوم و بزرگوارش تو فیلم بود می خواد بگه من شاخم
نمی فهمه شاید بعضی ها مختار رو دوست دارند ناراحت میشن از بازیگریش بدم می اومد الان دیگه شان خودت رو بهمون نشان دادی جمع کن خودت
مختار عشق عشق عشق
افتخار من زندگی من جون من مختار خونخواه حسین
مختار خار چشم نژاد پرستان
ننگ بر بی خردان و نادانان و غافلان و جاهلان و نژاد پرستان و عالم نمایان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan