همه چیز درباره سریال ترکی دست سرنوشت | معرفی و نقد بررسی سریالهای ترکیه ای

  • ۰۹:۲۱


خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس



خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس


خلاصه داستان سریال دست سرنوشت و قسمت آخر سریال ترکی دست سرنوشت به همراه عکس بازیگران زن ترک سریال دست سرنوشت که محصول ۲۰۱۴ کشور ترکیه است.

داستان سریال دست سرنوشت

این سریال که تولید آن در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، از کادر بازیگران حرفه ای و سناریویی متفاوت برخوردار بوده و داستانی عاشقانه و در عین حال پر از هیجان در انتظار بیننده است. سریال دست سرنوشت تولید شرکت پروداکشن ۰۳ است و سناریویی عاشقانه و درام دارد.

بازیگران نقش اصلی آن خدیجه شندیل بازیگر نقش دیلا در مجموعه دیلا، اوزجان دنیز کارگردان و خواننده ی معروف ترک، بگم کوتوک یاشاراوغلو که یکی از بازیگران سریال چکاوک است، می باشند.

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

بازیگر نقش شاهزاده مهمت، گوربی ایلری در سریال حریم سلطان و گل اونات هنرپیشه ی نقش اقبال در سریال عمر گل لاله نیز در کادر هنرپیشگان اصلی این مجموعه قرار دارند. سریال دست سرنوشت در زمان پخش خود در ترکیه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بینندگان بسیاری داشته است. این مجموعه تا به حال به نه کشور از جمله بلغارستان، اندونزی، شیلی و صربستان فروخته شده است.

داستان آن به این شکل است که قهرمان دومین پسر خانواده ی ثروتمند یوروکهان است. او یک برادر و یک خواهر بزرگتر از خود دارد. از آنجایی که برادر او دو فرزند دختر دارد، مادر قهرمان نگران ادامه ی نسل خاندان یوروکهان است و همسر او یعنی دافنه را تحت فشار قرار می دهد.

دافنه سال ها پیش بر اثر یک تصادف شانس مادر شدن را از دست داده است. او زندگی خوشبختی با قهرمان دارد و عاشق همسر خود است اما این مشکل در زندگی او را بسیار آزار می دهد. البته که او نیز مانند هر زن دیگری دوست دارد حس مادر شدن را تجربه کند و به خاندان یوروکهان یک نوه ی پسر که نام این خاندان را زنده نگه دارد، بدهد.

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

در طرف دیگر داستان، دختری روستایی به نام الیف وجود دارد که در شهر هاتای زادگاه پدری قهرمان، زندگی می کند و در مزرعه ی یوروکهان ها کارگر است. او از فشارهای پدرش برای ازدواج با شخصی به نام مقصود در عذاب است. پدرش او را به مقصود فروخته بود. تا اینکه مادر الیف به صورت تصادفی همسر خود یعنی پدر الیف را می کشد. به این ترتیب او به همراه مادر و خواهر خود نازلی از شهرشان فرار می کنند.

در راه مادر او را به جرم کشتن پدرش دستگیر می کنند و به این ترتیب الیف و نازلی به استانبول می آیند. دست سرنوشت و تقدیر، آنها و خانواده ی یوروکهان را به هم می رساند.

قسمت های اولیه سریال دست سرنوشت با حضور اوزجان دنیز و حتیچه شندیل در آنتاکیا منطقه ی هاتای فیلمبرداری شده و تصویربرداری های این مجموعه در سمت های مختلف شهر استانبول ادامه یافته است. لوکیشن های اصلی این سریال جدید، در منطقه ی بیکوز واقع در قسمت آسیایی استانبول که بسیاری از سریال های مهم در این ناحیه تصویربرداری می شوند، قرار دارد. همچنین برای سکانس های کنار ساحل از نواحی ساحلی ساریر و منطقه ی ینی کوی استفاده شده است.

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

در مجموعه دست سرنوشت نیز مانند بسیاری از سریال های ترک، مکان تصویربرداری، استایل بازیگران و اکسسوری های موجود در منزل، بسیار لوکس و چشم نواز هستند. همانطور که می دانید برای تهیه این طرز پروژه ها معمولا از دیزاینرها و استایلیست های حرفه ای برای کارگردانی هنری و مشاوره ی استایل استفاده می شود. کارگردان هنری و استایلیست این مجموعه در مصاحبه ای در مورد شکوه حاکم بر تصاویر و زیبایی های موجود در تم اصلی سکانس های این سریال صحبت کردند.

ملیس پرز مشاور استایل این پروژه گفت: “ما سعی داریم پوشش بازیگران هماهنگ با صحنه های مختلفی که بازی می کنند باشد، اما نگرش کارگردان و سناریست ها نیز در این امر موثر است و برای ما بسیار اهمیت دارد. زیرا علاوه بر خود بازیگران، کارگردان و سناریست هر کار هنری بخش بزرگی از کاراکترهای پروژه ی موردنظر را خلق کرده و دیدی متفاوت به تک تک شخصیت های داستان دارند. هر کدام از کاراکترها در تصور سناریست نقش بسته و بهتر است که کار بر اساس آن نگرش جلو برود. همچنین پوشش یک بازیگر در هنگام ایفای یک نقش خاص، باید هماهنگ با شخصیت موردنظر او در سریال باشد. به عنوان مثال در مجموعه ی دست سرنوشت دافنه شخصیت پیچیده ای دارد و معمولا برای او از لباس های سبک مدرن و ساده با برش های مشخص استفاده می کنیم. کمتر پیش می آید که او لباسی با پارچه ی گلدار بپوشد.

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

اما الیف اینگونه نیست. او کاراکتری انعطاف پذیرتر دارد و به همین دلیل از پارچه ها و برش های لطیف تری برای او استفاده می شود. گاهی نیز ممکن است این قوانین به دلیل مطابقت با صحنه های متفاوت و شرایط جوی حاکم بر یک سکانس خاص، تغییر کند. لازم به ذکر است که راحتی و رضایت خود بازیگر نیز برای ما اهمیت دارد و به آن توجه می کنیم. مثلا در هواهای بسیار سرد تمام سعی خود را برای راحتی بازیگر در این شرایط آب و هوایی می کنیم. ما برای این کار با برندها و اسپانسرهای بسیاری همکاری داریم و هزینه های زیادی برای این منظور پرداخت می شود.

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

کارگردان هنری این مجموعه دمت دینچکایا در این باره گفت: “پوشش بازیگران یکی از اصل های اساسی این کار است. حدود ده سال است که در تهیه سریال ها از این فاکتور استفاده می شود و سبک پوشش بازیگران در هنگام ایفای نقش زیر ذره بین قرار گرفته و این کار طبق قانون خاصی انجام می شود. برای باور کردن هر چه بیشتر کاراکتر توسط بیننده ها این کار از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال دست سرنوشت + عکس

همچنین استایل مو، میکاپ، فیزیک بدنی، رنگ پوست و مو بازیگر نیز در چگونگی خلق استایل کاراکتر موردنظر موثر است. البته که عوامل جانبی مانند نور و منشی صحنه نیز در کامل کردن این اصل موثرند. همچنین برای دیزاین خانه و مکان تصویربرداری نیز تحقیقات بسیاری در زمینه ی خانواده های آنتاکیایی و نگرش چنین خانواده ای به دیزاین منزل کردیم. البته وضعیت مالی و اجتماعی این خانواده نیز باید در نظر گرفته شود. برای دیزاین منزل یوروکهان ها سبکی مدرن کلاسیک استفاده شده است. در این کار زمان و مکانی که در آن قرار گرفته ایم نیز بسیار اهمیت دارد.”

قسمت آخر سریال دست سرنوشت

به محض پخش قسمت آخر سریال دست سرنوشت از شبکه های ترکیه در این قسمت قرار داده می شود.



مطالب مرتبط با موضوع



ترکتازی سریال های ترکی در جمع خانواده‌های ایرانی

شناسهٔ خبر: 2507550 -
در سال های اخیر شهروندان ایرانی به دیدن سریال های ماهواره ای و بعضا ترکی گرایش زیادی پیدا کرده اند و این مساله فرهنگ ایرانی اسلامی را نشانه گرفته است.

خبرگزاری مهر - گروه هنر: در خلال سال ها و ماه‌های گذشته کشور ترکیه سریال هایی برای مخاطبان فارسی زبان پخش می کند که دقیقا فرهنگ و فکر مردم ایران زمین را نشانه رفته و اگر چاره ای اندیشیده نشود دیری نخواهد پایید که این برنامه های سراسر مخرب، جامعه ما اعم از پیر و جوان را مسخ خواهد کرد.

ما به عنوان یک ملت بزرگ و ارزشمند از چنان فرهنگ و اندیشه ارزشمندی برخورداریم که در صورت پرداختن به آن می توانیم مرزها را پشت سر گذاشته و ارزش های ملی و مذهبی خود را به جهان معرفی و حتی شیفته کنیم، اما متاسفانه طی مدت کوتاهی جذب چنین سریال هایی شده ایم که حتی مردم ترک زبان نیز چندان میانه خوبی با آنها نداشته و ندارند.

قبل از آنکه پیرامون این سریال ها که من آنها را دقیقا بسیار وحشتناک می خوانم صحبت کنم وظیفه انسانی خود می دانم که در رابطه با تبلیغاتی که پیرامون پروفسور ترکی که قادر است بیماری دیابت را درمان کند، راه افتاده، صحبت کنم. این به اصطلاح پروفسور به مدت چندین ماه متوالی ایرانیان پاک نهاد را فریفت چون ایرانیان از هیچ کجا بی خبر راهی ترکیه شدند تا بلکه به درمان کامل دیابت دست یابند گو اینکه این تبلیغات سراسر پوچ و توخالی بود و نگارنده نیز در روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز درباره پوچ بودن این تبلیغات مقاله ای منتشر کردم.

البته تماشای این آثار شاید در کوتاه مدت تبعات مخرب نداشته باشد اما از این حقیقت نباید غافل بود و آن را کتمان کرد که جوانان ما به دام این فرهنگ بی محتوا و بی ارزش خواهند افتاد و آن وقت است که باید تدابیری اندیشیده شود، کتاب ها و مقالاتی چاپ و زمان و انرژی و سرمایه هنگفتی لازم است تا طبقه جوان را قانع ساخت که ما ایرانیان هزاران سال قبل از تهاجم فرهنگی غرب دارای آداب و رسوم، سنن و فرهنگ بسیار ژرف بوده ایم.

مایه تحیر است که حتی بعضی از خانواده های ایرانی از ساعات اولیه عصر تا پاسی از شب به تماشای این سریال ها می نشینند، بی آنکه خود متوجه پیامدهای دهشتناک آنها باشند پس روشنفکران و مسئولان امر باید به فکر چاره ای کارساز باشند که با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی مطابقت داشته باشد.

در این رهگذر، می توان از افراد صاحب نام مدد جست تا به فکر ساختن فیلم و سریال های خانوادگی باشند که ذهن و اندیشه جوانان و خانواده ها با فرهنگ غنی خود آشنا سازد. زمانیکه فرهنگ های ماندگار که یادگار کهن خطه های گوناگون سرزمین ایران باشد تهیه شود به طبع مخاطبان خود را خواهد یافت و در این برهه خاص ما را از تهاجمات فرهنگی در امان نگه خواهد داشت.

سریال های ترکی ماهیتی ایرانی‌ستیز دارند

این موضوع حساس که سریال های ترکی با اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی ستیز دارند شکی نیست. البته این مساله را باید گوشزد کرد که ساخت اینگونه فیلم ها حتی شدیدا با فکر و فرهنگ عامه مردم ترکیه که مسلمان و دیدگاه های اسلامی و ترکی دارند در تضاد کامل هستند زیرا اوج ابتذال و هرزه گری در صحنه صحنه این سریال ها نمایان است.

صحنه های شنیع این فیلم ها فکر و قلب جوانان ترک و ایرانی را نشانه گرفته که موج تنش زای آنان عواقب بسیار جدی در جامعه برانگیخته است، به عنوان نمونه در سریال «برگ ریزان» که از یکی از شبکه های ماهواره ای پخش می شود علیرضاخان از نسل قدیم بسیار تلاش می کند و رنج می برد تا خانواده اش از هم فرو نریزد، اما سیل خانمانسوز فساد اخلاقی دخترانش، بساط فرهنگ اصیل ترکی که حول محور خانواده می چرخد را در هم می پیچد.

آیا القای طرز فکر جدید و بی رگ و ریشه تهاجم فرهنگی غرب تا به جایی ترکتازی خواهد کرد که فرهنگ جامعه ما نیز رفته رفته دستخوش چنین تغییر و تحولاتی شود. بیم آن می رود این فرهنگ جایگزین فرهنگ اصیل بومی ما شود. باید دید راهکارهای مبارزه با این فرهنگ پوچ کدام است و برای مصاف این فرهنگ پلید چه تدابیری باید اندیشید.

آنچه مسلم است راه های بسیاری برای مقابله با این افکار که فساد را در جامعه رواج می دهد، وجود دارد. از جمله اینکه تمام رسانه های اجتماعی گرد هم آیند و سازمان های مردم نهاد که از اهمیت خاصی برخوردارند نیز پیشنهاداتی ارائه داده که مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا از میان ارائه بهترین نظریه ها بهترین راهکار انتخاب شود. زیرا مساله بسیار حاد، حساس و حیاتی است و همین امروز باید به آن پرداخت که فردا بسیار دیر است.

معتقدم کسانیکه قلبشان برای حفظ ارزش ها و میراث های اصیل و ناب فرهنگی این وطن می‌تپد باید به فکر چاره باشند و دیدگاه های خود را مطرح کنند.

ختم کلام آنکه ما ایرانیان طرز فکر و فرهنگی بسیار ژرف از پیشینیان خود به ارث برده ایم که حاصل هزاران سال تلاش و زحمت بزرگان ما است و مانند چراغ هدایت فراروی ما می درخشد. اگر ما احادیث اسلامی و اشعار شاعران سنتی و معاصر را در زندگی روزانه خود بکار گیریم دیری نخواهد پایید که دیگران شیفته این طرز تفکرات خواهند شد و چنانچه پشت پا به آنها بزنیم آن وقت دیگر بسیار دیر است که بتوان جبران کرد.




زه راستروان
سلام .من نمیدونم بعضی کشورها میخواهند تا کجا رسانه ی فاسد خود را ادامه دهند؟
حقیقت اینه که ازدواج مقدس ترین کاری است که یک انسان در طول زندگی اش انجام می دهد و جدا از اینکه یک عده به دلایلی و به دلیل حکمت خداوند قسمتشان امر منفور طلاق است مابقی انسان ها به دلیل بی عرضگی و بی حوصلگی دست به آن می زنند.
برای تمام افرادی که در هر کجای هستی به هر شیوه ای بین زن و شوهر ها کدورت ایجاد می کنند و به هر شیوه ای و با هر نیتی سعی در دخالت در زندگی ز وج های خوشبخت دارند کمال تاسف را دارم.
اما حقیقت این است که برای کسی که قسمتش خوشبختی و سرحد وفا به همسرش باشد حتی اگر تمام رسانه های زمین هم تلاش کنند تا خدا نخواهد هرگز نمی توانند روی افراد متعهد در طولانی مدت اثرگذار باشند. نه رسانه ی ایران قدرت داشته و دارد تا ارزش و تقدس بنای ازدواج و همسر را چنانچه که باید به تصویر بکشدو به نظر می آید هم چنان عاجز خواهد بود و نه رسانه های ترکیه و آمریکا و کشورهای دیگر می توانندبا برنامه های عفونت بار خود ریشه ی زیباترین درخت هستی یعنی ازدواج و عرفانی ترین نقش های عالم یعنی همسری را در تمام انسان ها بخشکانند.
خوشبخت ترین انسان ها کسانی هستند که برای خوشبختی دیگران تلاش کنند حتی اگر خودشان به اندازه ی دلخواهشان خوشبخت نباشند.
ضعیف ترین انسان ها کسانی هستند که تا شکست میخورند همه را به یک چشم ببینند و شکست دیگران را هم آرزو کنند و حقیقت را فدای نفس خود می کنند.
تا خدا هست غمی نیست .صلوات بر محمد
لنا
من این سریال را ۳۰ قسمت پشت هم دیدم ان هم به زبان اصلی ...و بعد رهاش کردم و رفتم قسمت آخر رو در دور تند دیدم. بی خیالش شدم دیگه...
بشدت شعور خود را در معرض تهمت دیدم.
این سریال یک سریالی در اهداف دولت ترکیه هست. به لحاظ لایه های محتوایی عرض می کنم.
دوستان خودتونو اذیت نکنید.
البته بازی اوزجان دنیز خیلی عالی بود. موسیقی متن سریال هم عالی بود.
عارف
به نظر من این فیلم بهترین سریال ترکی بود و امید وارم که دوباره از شبکه جم تی وی اونو پخش کنین خواهش میکنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan