محمد امامی تهیه کننده جنجالی سریال شهرزاد باقید وثیقه آزاد شد | حاشیه های سریال شهرزاد

  • ۱۵:۰۴


سید محمد امامی را بیشتر بشناسید + عکس و بیوگرافی تهیه کننده شهرزاد


با قید وثیقه، تهیه کننده «شهرزاد» آزاد شد.
به گزارش سینماپرس،  شنیده‌ها حاکی است محمد امامی تهیه‌کننده «شهرزاد» شب گذشته به قید وثیقه آزاد شد. این تهیه‌کننده که به دلیل اتهام فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان در بازداشت به سر می‌برد گویا با ارائه زمین پدری‌اش و ارائه وثیقه آزاد شد.



مطالب مرتبط با موضوع



سید محمد امامی را بیشتر بشناسید + عکس و بیوگرافی تهیه کننده شهرزاد

سید محمد امامی، تهیه کننده و سرمایه گذار موفق شبکه نمایش خانگی

اهمیت مدیوم شبکه نمایش خانگی برای همه آشکار است. شبکه وسیعی که پس از تلویزیون، پرمخاطب ترین رسانه عمومی به حساب آمده و برخلاف تصور برخی رقیب سیما نیست بلکه مکمل آن است.

سید محمد امامی که دغدغه رشد این عرصه و جذب حداکثری مخاطب در این مدیوم را داشت، با سرمایهگذاری و تهیه مجموعه موفق شاهگوش، گامی بزرگ در راستای احیای شبکه نمایش خانگی برداشت و اکنون با تولید سریال شهرزاد به عنوان اثری فاخر و هنرمندانه، در پی ارتقای سطح سلیقه مخاطبان است.

سید محمد امامی را بیشتر بشناسید + عکس و بیوگرافی تهیه کننده شهرزاد

مصاحبه زیبا با سید محمد امامی

سید محمد امامی تهیه کنندگی سریال های پربیننده شاهگوش و شهرزاد را بر عهده داشته است و حالا هدفی بلندتر در سر دارد. سیدمحمد امامی، تهیه کننده و سرمایه گذار موفق شبکه نمایش خانگی است. او معتقد است نباید از بازارهای جهانی برای عرضه سریال های ایرانی غافل شد. او اکنون در تلاش است با تولید اثرات فاخر ایرانی، بازارهای جهانی را برای خرید محصولات فرهنگی ایرانی پویا و فعال کند. خبرنگار چهره نیوز در آستانه مراسم فرش قرمز سریال شهرزاد، گفت وگویی را با او انجام داده است که در ادامه می خوانید:

فردا مراسم فرش قرمز سریال شهرزاد است و این برای نخستین بار است که یک سریال ایرانی قرار است به طور جهانی پخش شود. کمی از همکاری خود با شریک آلمانی و مراسم فرش قرمز سریال بگویید.  

برنامه گذار مراسم فرش قرمز در واقع شرکتی است که حق رایت اروپا را برای سریال شهرزاد خریداری کرده است. شرکت ای اِم فیلم تا به حال مراسم های بسیاری را برگزار کرده اما این اولین بار است که برای یک سریال ایرانی، خارج از کشور فرش قرمز گرفته می شود و به صورت قانونی و با حفظ حقوق مولف، حق پخش خارجی آن خریداری می شود. در واقع شرکت ای اِم فیلم قصد دارد این محصول را در پک های دی وی دی به دست مصرف کننده ای که در گذشته چاره ای جز دانلود سریال های ایرانی نداشته؛ برساند. همچنین می خواهیم سفیر فرهنگی مردم ایران برای مردم آلمان باشیم.

چه اتفاقی افتاد که تصمیم برگزاری فرش قرمز شهرزاد گرفته شد؟

یکی از دلایل عمده ای که تصمیم گرفته شد، فرش قرمز سریال شهرزاد برای اولین بار نه تنها از مدیوم سینمای خانگی بلکه بین انواع دیگر سریال ها در یک کشور خارجی پهن شود، این بود که ما می خواستیم توجه جهانیان مخصوصا ایرانیان را به حقوق مولف و کپی رایت جلب کنیم. زیرا مردم متاسفانه حقوق مولف و کپی رایت را جدی نمی گیرند. وقتی هزینه های به این گزافی برای ساخت سریال به این فاخری می شود، پرداخت 4000 یا 5000 تومان پول برای یک دی وی دی در مقابل حقوق مولف حداقل هزینه است. ما باید سعی کنیم حقوق مولف را به مردم بشناسانیم تا مردم بدانند هنرمندان هم مثل بقیه مردم امرار معاش می کنند. ما می خواهیم با این مراسم توجه مخاطبان را به این نکته جلب کنیم که ممکن است دانلود سریال های شبکه خانگی و دست به دست شدن آن آسان باشد، ولی مردم با خرید این سریال ها و دی وی دی ها به تولید آثار فاخر کمک می کنند.

آیا اهداف خاصی را هم از برگزاری چنین مراسمی متصور شده بودید؟

هدف این مراسم پیداکردن بازارهای جدید برای محصولات فرهنگی کشور است که تا امروز به صورت رسمی جایی برای عرضه نداشتند و این اتفاق بزرگی است…مثل خیلی موارد دیگر که در سریال شهرزاد اولین بار است اتفاق می افتد.

به غیر از میهمانان ویژه و بازیگران، ایرانیان خارج از کشور هم می توانند در این مراسم شرکت کنند؟

قطعا این مراسم برای ایرانیان خارج از کشور گرفته شده است. بعضی از هنرمندان که مستقیم درگیر کار بودند مثل آقای مصطفی زمانی، آقای نصیریان و آقای سلطانی در این مراسم حضور دارند. بعضی دیگر از دوستان به دلیل علاقه مندی و حمایت از اثر، به صورت افتخاری شرکت می کنند. مثل خانم رویا تیموریان، آقای مسعود رایگان و آقای محمدرضا گلزار.

سید محمد امامی را بیشتر بشناسید + عکس و بیوگرافی تهیه کننده شهرزاد

در مورد آقای علیرضا قربانی چطور؟

بله آقای قربانی، تیتراژ و چند تصنیف دیگر را برای سریال خواندند. بهرحال همکاری ایشان با آقای خلعتبری و آقای فتحی مثلث موفقی را شکل داده که به نظرم یکی از نقاط عطف این همکاری همین سریال شهرزاد است. ایشان نیز در مراسم فرش قرمز شرکت می کنند.

فکر می کنید این مراسم چقدر در رسانه های خارجی به ویژه رسانه های آلمانی نمود پیدا می کند؟

همانطور که می دانید تا به امروز رسانه های خارجی پوشش خبری فیلم های ایرانی را که در جشنواره ها شرکت می کنند؛ می دهند. چون با عرصه سریال سازی ما آشنا نیستند و فقط کانال ارتباط ما با مخاطبان غیرایرانی از طریق جشنواره ها بوده است. فیلم های خاصی هم در این جشنواره ها پسندیده می شود که لزوما هم، همه مردم این فیلم ها را نمی پسندند. این اولین بار است که ما توجه رسانه ها را به این ژانر در عرصه سریال سازی جلب می کنیم تا قابلیت های ایران را نشان بدهیم. اکنون رسانه های خارجی علاقه مند به شناخت عرصه سریال سازی ایرانی شده اند زیرا برای آنها مفهوم جدیدی است و اصلا مفهوم سینمای خانگی و شبکه خانگی برایشان جدید و غریب است. یکی از اهداف این مراسم شناخت شبکه خانگی به دنیا بوده است. یعنی نه سینمای دولتی و نه سینمای خصوصی که فیلم های جشنواره پسند می سازند یک سینمای خانگی هم هست که مردم نگاه می کنند و به انتخاب مردم قصه به قصه و قسمت به قسمت جلو می رود. امیدواریم این اتفاق موجب ایجاد بازارهای جدیدی برای این نوع محصول شود.

سید محمد امامی را بیشتر بشناسید + عکس و بیوگرافی تهیه کننده شهرزاد

استقبال ایرانیان خارج از کشور از این مراسم چگونه بوده است؟

برای من غیرقابل تصور بود. ببینید قصه سریال ادامه دار است و از نامش هم پیداست که سریال با یک قسمت به نتیجه نمی رسد. این برای من جالب بود که دیدم به فاصله کوتاهی تمام بلیط های یک سانس به فروش رفت و ما مجبور شدیم به دلیل استقبال زیاد ایرانی های عزیز، سانس ویژه ای را برای علاقه مندان باز کنیم تا بتوانند قسمت اول سریال را که دو روز زودتر از پخش ایران به نمایش در می آید؛ ببینند. این نشان از بازار پویا و فعالی است که در این سوی مرزها وجود دارد و ما باید به آن توجه کنیم.

بعضی از دوستان و علاقه مندان سریال شهرزاد، در شبکه های اجتماعی سوال پرسیدند که چرا یک سریال ایرانی در خارج از کشور فرش قرمز دارد؟

نکته ای که می خواهم در اینجا اشاره کنم این است که این مراسم را شرکت ای اِم فیلم برگزار کرده است. این هیچ ربطی به عوامل سریال ندارد. زیرا این شرکت برای توسعه بازار کارش، این مراسم را برنامه ریزی کرده است. حداقل در محل برگزاری یعنی شهر کلن، سی هزار ایرانی زندگی می کنند و در شهرهای اطراف، بالغ بر بیست هزار ایرانی دیگر زندگی می کنند. آنها این بازار را شناختند و بررسی کردند و این مراسم توسط این شرکت برگزار شده و عوامل سریال شهرزاد برگزارکننده آن نیستند. در واقع ما فقط مهمان این برنامه هستیم نه برگزارکننده آن.

آیا هنوز امکان خرید بلیط این مراسم وجود دارد؟

تا این ساعت که با شما صحبت می کنم هنوز امکان خرید وجود دارد، ولی به دلیل محدودیت زمانی و حضور هنرمندان ممکن است این ظرفیت، سریع به پایان برسد و ما توفیق دیدن بعضی دوستان را نداشته باشیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan