ماجرای تجمع دانشجویان دانشگاه امیر کبیر و تخلفات دانشگاه امیر کبیر

  • ۱۳:۳۵

ماجرای تجمع دانشجویان دانشگاه امیر کبیر و تخلفات دانشگاه امیر کبیر

خبرگزاری ایسنا: رئیس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه دانشجویان برای تجمع روز گذشته خود هیچ مجوزی دریافت نکرده بودند،‌ گفت: افراد متخلف در این زمینه شناسایی می‌شوند و به کمیته انضباطی احضار خواهند شد.

دکتر سیداحمد معتمدی ضمن اعلام این مطلب به تشریح جزئیات حوادث روز گذشته دانشگاه امیرکبیر پرداخت و اظهارکرد: روز گذشته حدود 12 نفر از دانشجویان که البته تعداد آن‌ها بعدها به 40 نفر افزایش پیدا کرد،‌ به عنوان هسته اولیه اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند و در مقابل آنها نیز دانشجویان بسیج و انجمن اسلامی که تعدادشان بیشتر بود، قرار گرفتند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ تشکل دانشجویی در تجمع روز گذشته دانشگاه امیرکبیر نقشی نداشته است، تصریح کرد: تجمع روز گذشته دانشجویان در دانشگاه یک تجمع سیاسی و در اعتراض به بازداشت و صدور احکام سنگین برای برخی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌های دیگر بود چرا که خود دانشگاه امیرکبیر هیچ دانشجوی زندانی سیاسی ندارد. اگر قرار باشد اعتراضی هم به وضعیت آن‌ها صورت بگیرد،‌ چرا در دانشگاه خود آن‌ها این اقدام انجام نشده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه اگر کسی سراغ دارد دانشجویی از این دانشگاه در بازداشت است، اطلاع دهد تا ما آن را پیگیری کنیم، گفت: فقط حدود 3 هفته پیش یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به موضوع حجاب بازداشت شد که البته مسئولان دانشگاه و نهاد رهبری این موضوع را پیگیری کردند و خوشبختانه این دانشجو نیز هفته گذشته با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان معترض روز گذشته مجوزی برای تجمع نداشتند، گفت: خوشبختانه فضای باز انتقاد و سیاسی در دولت دوازدهم بسیار بیشتر از دولت‌های گذشته بوده است و ما نیز از تمامی فعالیت‌های قانونی دانشجویان حمایت می‌کنیم و در همین زمینه با فعالیت هر تشکلی که شرایط فعالیت را داشته و درخواست نموده، موافقت شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: در تجمع روز گذشته دانشجویان هیچ کدام از تشکل‌های دانشجویی حضور نداشتند و هیچ یک از تشکل‌های رسمی دانشگاه حرکت دانشجویان را تایید نکردند.

به گفته دکتر معتمدی، در اتفاقات روز گذشته دانشگاه امیرکبیر هیچ درگیری بین دانشجویان معترض و دانشجویان بسیج و انجمن اتفاق نیفتاد. البته دانشجویان بسیج در اعتراض به اقدام غیر قانونی دانشجویان تجمع کننده،‌جمع شدند و ما به این دانشجویان نیز متذکر می‌شویم که مسئولیت مقابله با اقدامات قانونی یا غیر قانونی دانشجویان بر عهده دانشگاه است و دانشجویان دیگر حق دخالت در این موضوع را نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان متخلف اتفاقات روز گذشته دانشگاه امیرکبیر به کمیته انضباطی احضار خواهند شد، یادآور شد: کسانی که تجمع بدون مجوز روز گذشته را شروع کردند و از قبل نیز شبنامه‌هایی را در این زمینه منتشر کرده‌اند را شناسایی و به کمیته انضباطی احضار خواهند شد و اگر تخلفی هم از سوی دانشجویان تشکل بسیج صورت گرفته باشد نیز به کمیته انضباطی دعوت می‌شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان خاطرنشان کرد: تذکر و اخطار کتبی و در نهایت محرومیت یک تا دو ترم از تحصیلاحکامی است که کمیته انضباطی در خصوص دانشجویان متخلف صدور می‌کند و هیچ بازداشتی و پرونده‌سازی در این زمینه از دانشجویان انجام نمی‌دهیم و اجازه نخواهیم داد از بیرون از دانشگاه نیز وارد موضوعات داخلی شوند.

روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به بازداشت تعدادی از دانشجویان و صدور احکام سنگین برای برخی از آنها در محوطه این دانشگاه تجمع کردند که اعتراض آنها با دخالت دانشجویان بسیج به درگیری منجر شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan